annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

thumbnails van mijn .ARW bestanden te zien mac

OPGELOST
profile.country.NL.title
Desi1960
Ontdekker

thumbnails van mijn .ARW bestanden te zien mac

Ik heb een vraag heeft iemand ook last van dat de foto's in de mappen op een mac niet zichtbaar zijn maar icoontjes van bv. photoshop zijn. Voorheen had ik met mijn andere camera's dat ik al kleine voorbeelden (Thumbnails) van de foto zag, het is nu erg lastig om te zien welke foto ik moet hebben uit de map. Natuurlijk zie ik ze wel als ik een fotoprogramma bv. Photoshop open.

1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING

Geaccepteerde oplossingen
profile.country.NL.title
Instaphoto
Expert

Als je developer beta hebt dan zou ik een bug report aanmaken bij Apple. Of stabiele versie van MacOS installeren. Met beta software kan het gebeuren dat dingen niet zo werken als het hoort. Dat merk ik nu ook weer met MacOS Big Jur 😉

 

Beta software is om mee te testen of in geval van developer beta’s om ontwikkelaars tijdig kans te geven om haar software geschikt te maken voor de final release. 

------------------------------------------------------------
Your camera is just a tool: You are the secret sauce! 😉 Mijn plekje op het Web

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

4 ANTWOORDEN 4
profile.country.NL.title
Olav.Sony
Lid

Goedemorgen Desi,

 

Goede vraag!

Dit topic komt zo nu en dan voor en heeft waarschijnlijk te maken met verschillende apple software updates.

Apple heeft een lijst met camera's waar het systeem extra support aanbied.

https://support.apple.com/en-us/HT208967

Wellicht staat uw camera hiertussen en helpt dit.

 

Fijne dag nog!

profile.country.NL.title
Instaphoto
Expert

Zoals Olav al aangeeft heeft dit waarschijnlijk met je MacOS versie te maken. Dit komt wel eens voor. Update van je Mac besturingsysteem zal in de meeste gevallen ook helpen. Apple ondersteunt over het algemeen vrij vlot de diverse camera RAW bestanden van de diverse merken.

 

Je geeft zelf erg weinig informatie om een gericht antwoord te geven.

* Welke camera

* Welke versie van MacOS

 

Eerste stap is. Kijken of er een update is voor je MAC en deze installeren. 

 

Gebruik zelf MacOS Catalina (laatste developers beta) En mijn Sony a7r III, A7 III en diverse camera die ik heb mogen lenen om te testen laten de thumbnails van de RAW bestanden zien. (RX 100 VI, A7r IV, A9 II....)

------------------------------------------------------------
Your camera is just a tool: You are the secret sauce! 😉 Mijn plekje op het Web
profile.country.NL.title
Desi1960
Ontdekker

Hallo en vast bedankt voor het reageren, ik werk met de laatste versie van de mac MacOS Catalina (laatste developers beta) en ik heb de sony A6600 

gr desiree

 

profile.country.NL.title
Instaphoto
Expert

Als je developer beta hebt dan zou ik een bug report aanmaken bij Apple. Of stabiele versie van MacOS installeren. Met beta software kan het gebeuren dat dingen niet zo werken als het hoort. Dat merk ik nu ook weer met MacOS Big Jur 😉

 

Beta software is om mee te testen of in geval van developer beta’s om ontwikkelaars tijdig kans te geven om haar software geschikt te maken voor de final release. 

------------------------------------------------------------
Your camera is just a tool: You are the secret sauce! 😉 Mijn plekje op het Web