annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

sony a68 SLT VS a77ll SLT

profile.country.NL.title
Onno_l
Lid

sony a68 SLT VS a77ll SLT

Hallo,

ik ben nieuw hier, ben sinds een jaar erg geinteresseerd in fotografie.
8 jaar terug een sony alpha 200 gekocht, heel veel gebruikt alleen in de auto stand...Tot vorig jaar zomer een fotograaf als buurman op de camping te hebben gehad waar ik veel van geleerd heb, heb ik er mij het afgelopen jaar zwaar in verdiept en ontzettend veel geleerd heb en leer nog steeds !

ik probeer voornamelijk in de M stand te fotograferen om te oefenen, lees ontzettend veel forums en informatie.
Nu was ik van plan om allerlei uitbreidingen aan te schaffen zoals een afstandsbediening, batterijgrip enz enz...alleen merk ik op dat mijn systeem wat verouderd is en vind het eigenlijk zonde, zou liever eerst een goede body willen.

Ik heb mijn oog laten vallen op de sony A68SLT welke ik ook vastberaden was om aan te schaffen, maar toch schuin kijkend naar de A77 ll SLT. Ik ben bang dat ik net niet de opties en instellingen heb op de A68 dan op de ( duurdere) A77 ll waar ik dan spijt van krijg.

ik vind een groot pluspunt van de a77 ll : de iso lager dan 100 instelbaar, de 2 instelwielen en de focusknop aan de voorzijde.

Ik ben bang dat ik een miskoop heb dat hij te moeilijk is voor me ik ben niet echt een gevorderde...maar mijn a200 ken ik door en door en zal het zeker gaan leren bij de a77 ll.
Ik vind het heel erg lastig; de ene is nieuw maar is het misschien net niet, de ander is al wel een 2014 model. Ik weet dat het mijn eigen keuze word,zou spijt krijg als ik de nieuwe neem en dat ik later liever de uitgebreide ( pro ) a77 ll had willen hebben.


Ik hoop dat ik hier op het forum wat meer duidelijkheid kan krijgen, wat meer info en gebruikerservaring. Ik weet dat ik vragen krijg over waarover ik hem ga gebruiken, en dat het je gevoel is waarom je je keuze moet maken maar ga toch de vraag stellen

ik hoop op reacties, alvast bedankt!

mvg Onno

36 ANTWOORDEN 36
profile.country.NL.title
Onno_l
Lid

ja, ik had het gelezen ergens.....

 

geeft voor mij ook de doorslag, kan je zekers een stuk sneller de instellingen naar voren halen die ik het meest gebruik!

profile.country.NL.title
pieterlj
Lid

Ieder zijn meug uiteraard maar ik ben zo blij als een kind met de MF/AF toevoeging op de Sony a6300. Ik was van de A77 gewend dat ik dat met een klein kopje op de voorzijde snel kon uitzetten, of op sommige lenzen.

Ik vond het op de A6000 knap onhandig dat ik dat niet kon. Uiteindelijk maar als functie onder een knop gezet.

Sony a6300,Sony 18-200/f3,5-6,3 Sony 35/1,8,Sony 30/3,5,Sony 50/1,8,Samyang 12/f2,Sigma 19/f2,8. Sony A77/Sony 16-50/f2,8/Tamron 70-300/4,5-5,6 vc usd, Sigma 70/f2,8, LA-AE3
mablewa
Lid

ik kan de a77ii erg aanbevelen. echt een fijne camera, maar je moet er wel een goede lens opzetten. super snelle auto focus. en genoeg opties om mee te spelen. de wifi functionaliteit vind ik erg tegenvallen, maar nfc om snel een foto naar je telefoon te kopieren is erg handig. tethering op de pc kan alleen via usb (zonder live view). op je telefoon heb je wel live view maar geen instel mogelijkheden. de a68 ken ik verder niet maar ik zou gewoon voor de a77ii gaan. je gaat anders later toch spijt krijgen...

gesaene
Ontdekker

Beste Mablewa (en alle anderen natuurlijk ook),

toch twijfel ik. De a68 blijft een stuk goedkoper en dat verschil kun je aan een betere lens besteden. Het grootste verschil lijkt mij dat de a77II een weersbestandige body is. Misschien moet ik gewoon naar de winkel gaan en die twee juweeltjes eens vastnemen, voelen hoe ze in de hand liggen. Toch bedankt voor jullie goede raad

Groetjes,

Geert

mablewa
Lid

als ik je verhaal zo hoor wil je later toch meer. had ik ook. en dan krijg je spijt, en om dan nog een type hoger te kopen doe je ook niet. en een fatsoenlijke lens kost al veel meer dan de a77ii. dus het is veel geld allemaal maar het wel waard.je moet zelf weten wat je doet uiteraard, maar als fotografie je hobby is moet je gewoon voor a77ii gaan. wil je gewoon leuk een foto schieten met weinig instel mogelijjkheden dan kun je een paar honderd euro besparen door voor de a68 te gaan. 

robcuis
Ontdekker

Hoi pieter ik vind het plaatje.

 

 

 

 

 

                                Mvg rob.  :slight_smile:

profile.country.NL.title
Onno_l
Lid

Wat??

profile.country.NL.title
dnaswitcher
Ontdekker

Anno 2017 nog steeds (of in mijn geval, vanwege diefstal van mijn A350 met 35mm lens (en W350 metgezel): weer) actueel draadje.

Veel stof tot nadenken hier. Het prijsverschil tussen de A68 en A77II is nog steeds €400 en dat maakt dat ik nu neig naar een A68 met nieuwe prime.

gesaene
Ontdekker

Beste,
de a77ii zal voelen als thuiskomen wanneer je de a 350 gewend was.(grootte
en handgreep)
De a68 is een beginnerscamera voor hobbyisten, de a77ii kan een
gepassioneerd fotograaf gelukkig maken. Ik doe professionele shoots met de
a77ii en de a55 gebruik ik als back up.
Is fotografie een passie, kies dan voor a77ii, ben je een hobbyist ga dan
voor a68. Een mooie primelens is natuurlijk verleidelijk maar kijk ook eens
naar twedehands minoltalenzen.
Veel succes met je keuze
Geert
profile.country.NL.title
dnaswitcher
Ontdekker

Dankjewel Geert! Ik ga er nog even goed over nadenken...