annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

sony a68 SLT VS a77ll SLT

profile.country.NL.title
Onno_l
Lid

sony a68 SLT VS a77ll SLT

Hallo,

ik ben nieuw hier, ben sinds een jaar erg geinteresseerd in fotografie.
8 jaar terug een sony alpha 200 gekocht, heel veel gebruikt alleen in de auto stand...Tot vorig jaar zomer een fotograaf als buurman op de camping te hebben gehad waar ik veel van geleerd heb, heb ik er mij het afgelopen jaar zwaar in verdiept en ontzettend veel geleerd heb en leer nog steeds !

ik probeer voornamelijk in de M stand te fotograferen om te oefenen, lees ontzettend veel forums en informatie.
Nu was ik van plan om allerlei uitbreidingen aan te schaffen zoals een afstandsbediening, batterijgrip enz enz...alleen merk ik op dat mijn systeem wat verouderd is en vind het eigenlijk zonde, zou liever eerst een goede body willen.

Ik heb mijn oog laten vallen op de sony A68SLT welke ik ook vastberaden was om aan te schaffen, maar toch schuin kijkend naar de A77 ll SLT. Ik ben bang dat ik net niet de opties en instellingen heb op de A68 dan op de ( duurdere) A77 ll waar ik dan spijt van krijg.

ik vind een groot pluspunt van de a77 ll : de iso lager dan 100 instelbaar, de 2 instelwielen en de focusknop aan de voorzijde.

Ik ben bang dat ik een miskoop heb dat hij te moeilijk is voor me ik ben niet echt een gevorderde...maar mijn a200 ken ik door en door en zal het zeker gaan leren bij de a77 ll.
Ik vind het heel erg lastig; de ene is nieuw maar is het misschien net niet, de ander is al wel een 2014 model. Ik weet dat het mijn eigen keuze word,zou spijt krijg als ik de nieuwe neem en dat ik later liever de uitgebreide ( pro ) a77 ll had willen hebben.


Ik hoop dat ik hier op het forum wat meer duidelijkheid kan krijgen, wat meer info en gebruikerservaring. Ik weet dat ik vragen krijg over waarover ik hem ga gebruiken, en dat het je gevoel is waarom je je keuze moet maken maar ga toch de vraag stellen

ik hoop op reacties, alvast bedankt!

mvg Onno

36 ANTWOORDEN 36
profile.country.NL.title
Onno_l
Lid

 

...Je zal merken dat als fotografie echt een serieuze hobby wordt, je beide zaken continu wil upgraden Smiley Knipoog...

 

hahaha dat geloof ik direct, ik ben ook enorm geholpen door jullie hier op dit forum waar ik echt dankbaar voor ben!

de kitlens vind ik `aardig`goed, de 18/200 groothoekzoomlens die ik extra aangeschaft heb, vind ik erg goed, en wil zeer zeker een 50mm f/1.8 ( of 35mm ). Inderdaad gaat alles met budget, en het groeit niet aan de boom....ik heb me weleens laten vertellen dat je met de G serie lenzen in principe je hele leven kan doen...geloof ik ook direct-gezien de prijs- zelf ben ik wel van duurder is beter, maar ik vind keuzes lastig als ik niet alles weet ben immers geen doorgewinterde fotograaf :grin: 

 

Ik heb vanavond weer aantal fotos gemaakt, daar is hier een aparte afdeling voor dacht ik met evt commentaar ?

 

groetjes, Onno

profile.country.BE.title
Portmixus
Held

Je kan foto's posten in fotogalerij of gewoon hier in een (al dan niet aparte) thread! Als je een bericht typt, kan je naast "vet", "cursief", "onderlijnd" ook foto's invoegen.

 

Misschien kleine opmerking over "kwaliteit" van lenzen. Je zal regelmatig horen dat de 18-70 kitlens niet zo fantastisch is (zeker ook hetzelfde verhaal met de 18-200). Dat het erg relatief is, dat bewijs jij eigenlijk :laughing:

 

Iedereen heeft een ander niveau van kritisch zijn over wat "scherp" is, de andere vindt vervorming belangrijk, vignettering, lensfouten zoals chromatische abberatie, etc.

Wat misschien wel "belangrijk" is om te vermelden, is dat een moderne camera met een hogere resolutie, "veeleisender" is voor lenzen dan een camera met weinig megapixels. Zo heeft je A200 maar 10 megapixels (naar tegenwoordige normen "weinig"), een A77II heeft er 24. Als je de foto van de ene camera bekijkt en vergelijkt met de andere camera, dan ga je geen verschil zien (te wijten aan de lens) als je de foto bekijkt op hetzelfde formaat (als dan niet ingezoomd). Maar met een 24 megapixel camera kan je verder "inzoomen" op je foto en dan zie je veel duidelijker waarom de kitlens en de 18-200 als "niet zo goede lenzen" worden beschouwd.

 

Dus als je gelukkig bent van de 18-70 en 18-200, houden zo! De lens wordt niet plots slechter op een camera met meer megapixels, je kan gewoon verder "croppen" op de foto waardoor de lenzen plots slechter lijken. 

 

Gewoon ter info :wink:

 

De 50mm F1.8 is trouwens een prijs/kwaliteit uitstekende lens! Jammer dat er zo extreem veel plastic is gebruikt, maar de optische kwaliteit is dik in orde!

_____________________________________________________
Sony Alpha Training
profile.country.NL.title
Onno_l
Lid

Duidelijk   !

 

hartelijk dank voor jou reactie weer...  !

ik zal eens proberen hier een foto te posten....lijkt me leuk ( wat ik zoek ) om feedback te krijgen, ook van pro`s, ben uiteraard nog erg onzeker :grin: terwijl ik ze wel `mooi`vind...maar of ze technisch `mooi`zijn...?

 

DSC08704.JPG

 

oja; ik doe ( nog ) niet aan nabewerking...en dit is een jpg

 

bedankt , gr,

profile.country.NL.title
pieterlj
Lid

DSC04937.jpg

 

 

 

Sony a6300,Sony 18-200/f3,5-6,3 Sony 35/1,8,Sony 30/3,5,Sony 50/1,8,Samyang 12/f2,Sigma 19/f2,8. Sony A77/Sony 16-50/f2,8/Tamron 70-300/4,5-5,6 vc usd, Sigma 70/f2,8, LA-AE3
profile.country.NL.title
pieterlj
Lid

DSC08894-HDR-2.jpg

Sony a6300,Sony 18-200/f3,5-6,3 Sony 35/1,8,Sony 30/3,5,Sony 50/1,8,Samyang 12/f2,Sigma 19/f2,8. Sony A77/Sony 16-50/f2,8/Tamron 70-300/4,5-5,6 vc usd, Sigma 70/f2,8, LA-AE3
Redgy1
Lid

de laatste 2 vind ik leuk

Redgy1
Redgy1
Lid

iets te donker naar mijn gevoel

Redgy1
gesaene
Ontdekker

als je denk aan een nieuwe lens, ga dan voor de "plastic fantastic" 50 mm f 1.8.  De lens is inderdaad vaan plastic maar ze kost maar € 100 en is vlijmscherp. Een aanrader!

profile.country.NL.title
Onno_l
Lid

ja he, 

 

er zit 20 euro tussen de 50mm en de 35mm...

alleen, ik kan hem nergens voor 100 euro vinden, tips ? :grin: 

 

thanx

profile.country.NL.title
pieterlj
Lid

Het punt met een aantal goedkoperen body's is, dat er vaak minder aan directe knoppen op zit.

Ik ken overigens de nieuwe camera niet. Maar knoppen waar je direct een functie aan kan hangen maken het leven enorm makkelijk. De duurdere body's zijn vaak net voor een ander publiek gemaakt en dus meestal beter te customisen.

Sony a6300,Sony 18-200/f3,5-6,3 Sony 35/1,8,Sony 30/3,5,Sony 50/1,8,Samyang 12/f2,Sigma 19/f2,8. Sony A77/Sony 16-50/f2,8/Tamron 70-300/4,5-5,6 vc usd, Sigma 70/f2,8, LA-AE3