annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

sony a68 SLT VS a77ll SLT

profile.country.NL.title
Onno_l
Lid

sony a68 SLT VS a77ll SLT

Hallo,

ik ben nieuw hier, ben sinds een jaar erg geinteresseerd in fotografie.
8 jaar terug een sony alpha 200 gekocht, heel veel gebruikt alleen in de auto stand...Tot vorig jaar zomer een fotograaf als buurman op de camping te hebben gehad waar ik veel van geleerd heb, heb ik er mij het afgelopen jaar zwaar in verdiept en ontzettend veel geleerd heb en leer nog steeds !

ik probeer voornamelijk in de M stand te fotograferen om te oefenen, lees ontzettend veel forums en informatie.
Nu was ik van plan om allerlei uitbreidingen aan te schaffen zoals een afstandsbediening, batterijgrip enz enz...alleen merk ik op dat mijn systeem wat verouderd is en vind het eigenlijk zonde, zou liever eerst een goede body willen.

Ik heb mijn oog laten vallen op de sony A68SLT welke ik ook vastberaden was om aan te schaffen, maar toch schuin kijkend naar de A77 ll SLT. Ik ben bang dat ik net niet de opties en instellingen heb op de A68 dan op de ( duurdere) A77 ll waar ik dan spijt van krijg.

ik vind een groot pluspunt van de a77 ll : de iso lager dan 100 instelbaar, de 2 instelwielen en de focusknop aan de voorzijde.

Ik ben bang dat ik een miskoop heb dat hij te moeilijk is voor me ik ben niet echt een gevorderde...maar mijn a200 ken ik door en door en zal het zeker gaan leren bij de a77 ll.
Ik vind het heel erg lastig; de ene is nieuw maar is het misschien net niet, de ander is al wel een 2014 model. Ik weet dat het mijn eigen keuze word,zou spijt krijg als ik de nieuwe neem en dat ik later liever de uitgebreide ( pro ) a77 ll had willen hebben.


Ik hoop dat ik hier op het forum wat meer duidelijkheid kan krijgen, wat meer info en gebruikerservaring. Ik weet dat ik vragen krijg over waarover ik hem ga gebruiken, en dat het je gevoel is waarom je je keuze moet maken maar ga toch de vraag stellen

ik hoop op reacties, alvast bedankt!

mvg Onno

36 ANTWOORDEN 36
profile.country.BE.title
Portmixus
Held

Welkom op het forum! 

 

Als ik je zo hoor, moet je simpelweg voor de A77II gaan! 

Laat je mint misleiden door de leeftijd, de a68 is een afgeleid model van de A77II... Dus in wezen geen nieuw model onderhuids 😉

 

Als ik je enthousiasme hoor, ga je de A77II echt wel benutten! 

_____________________________________________________
Sony Alpha Training
profile.country.NL.title
Amfion
Expert

Als je veel in M wil fotograferen zijn twee instelwieltjes zo veel makkelijker!

De scherpstelling van a68 zou wel verbeterd moeten zijn ten opzichte van A77II, maar tenzij je voornamelijk snel bewegende onderwerpen fotografeert zal dit in de praktijk geen spelbreker zijn.


Succes met je keuze! We zijn benieuwd wat het wordt... 

profile.country.NL.title
Onno_l
Lid

Anders ik wel :grin: haha

 

 

Is de scherpstelling `slecht`dan van de 77 ...of laat dat te wensen over?

en ik las laatst een lenzen topic, klopt het dat ik daar (bijvoorbeeld) niet van mijn a200 de kitlens voor kan/moet gebruiken omdat hij daar niet snel genoeg voor is?

 

bedankt voor jullie reacties!

 

gr, Onno 

profile.country.BE.title
Portmixus
Held

De AF-module van de A68 is eigenlijk dezelfde als deze van de A77II, maar dan met wat software tweaks...ik verwacht weinig tot geen verschil in de praktijk :wink:

 

Al eens gedacht aan een systeemcamera zoals de A6300? Ik heb zowel A-mount als E-mount, los van het feit dat Sony vooral E-mount ondersteunt en er veel mensen denken dat A-mount een doodlopend eind is, vind ik E-mount camera's technologisch zoveel geavanceerder :wink: 

_____________________________________________________
Sony Alpha Training
profile.country.NL.title
Amfion
Expert

Ik ga er even stiekem vanuit dat je de 18-70 mm hebt als kitlens op je A200?

Je kunt deze gewoon gebruiken op de A77 of A68, maar het is inderdaad geen super lens.

 

Als dat bijvoorbeeld je keuze zou bepalen tussen A-mount of E-mount wat @Portmixus al zegt zou ik het daar niet van af laten hangen.

 

Zeker als je enthousiaster fotografeert dan voorheen zal je waarschijnlijk op den duur behoefte krijgen aan een wat uitgebreider lenzen arsenaal, net wat je nodig hebt voor het soort fotografie dat je leuk vindt. :wink: En dan is het wel goed om nu een bewuste keuze te maken tussen A en E-mount camera's. 

profile.country.NL.title
Onno_l
Lid

juist.......eehm lastig ja :grin: 

 

 

nee niet bij nagedacht...ook nooit in verdiept-het verschil en de specificaties...ik heb idd DIE kitles die jij ( amfion ) aankaartte, maar heb nog niet zo heel lang een 18/200 groothoekzoom aangeschaft, en wil graag een prime (lichtsterke) aanschaffen. 50 of 35 mm..

 

Heb ik met zo`n systeemcamera net zoveel functies als de ( voor wat ik uitgezocht heb ) a77?

ik weet het, er is zoveel keus. Vind het zo enorm lastig....

 

zal vanavond eens kijken en verdiepen.

 

thanx ! 

gesaene
Ontdekker

Beste,

ik zit met dezelfde twijfel als jij. Ik heb een alpha 350 en een alpha 55 en dus is het nu tijd voor een nieuwe body.

Ik had een lichte voorkeur voor de a68 maar nu begin ik echt te twijfelen.

Na zoveel jaren heb ik een grote collectie (oude) minolta lenzen bijeengespaard en denk ik dat ik me moet beperken tot de a-mount. Zo'n a6300 heeft op papier zeer mooie scores en specificaties, maar blijven die ook overeind wanneer je een adaptor gebruikt? Een tweede nadeel (wat sommigen een voordeel vinden) is de grootte van et toestel. Ik heb graag een "stevige pak". kortom, ik ben er ook nog niet uit.

Zetten we samen onze zoektocht verder?

 

Groetjes,

Geert

profile.country.NL.title
Onno_l
Lid

Ha Geert,

 

 

heb me gisteren verdiepd  in de e mount versie.

ook ik wil graag ( wat inderdaad niet iedereen lekker vind ) een grote body, iets om vast te houden, aangezien ik heel lomp ben en simpelweg grote handen heb haha.

toch uiteraard wel veel gelezen over de 6000 en 6300, de 6300 is zeer zeker scherp vooral met filmen.

dat is nou net wat me geen bal interesseert...begrijp me niet verkeerd maar dat doet me niets want daar wil ik hem niet voor, vind het zonde van mn geld omdat ik ermee in 4K kan filmen denk ik zo...veel youtube bekeken, en info gelezen.ík denk-weet bijna zeker dat ik de 77 koop....

ja er is meer keus in lenzen maar ieder zijn smaak, blijf het lastig vinden en @Portmixus zeker bedankt voor het aankaarten ! 

 

voor de pro`s onder ons; waar kan je beter in investeren ..body`s of lenzen?

 

thanx ! groetjes,

 

 

 

 

 

profile.country.BE.title
Portmixus
Held

Hej @Onno_l

 

Leuk dat je je zinnen gezet hebt op de A77II! Uitstekende keuze :wink:

 

Mijn doel is niet om je te overtuigen van het tegendeel, maar wel om je volgende situatie voor te leggen:

Naar mijn mening doen videoprestaties geen afbreuk aan de foto-capaciteiten van de camera.

 

Als ik (fictief) de A6300 een score moet geven voor foto en video, dan zou ik bijvoorbeeld (fictief) 9/10 voor foto en 9/10 voor video geven. De A77II zou ik bijvoorbeeld (fictief) 8/10 voor foto en 6/10 voor video geven. Mijn punt is dat het niet is omdat een camera zeer goed is voor video, dat het voor foto minder goed doet dan een andere camera.

 

Om je vraag "body of lenzen" te beantwoorden: dat is niet zo'n heel erg gemakkelijke.

 

Er wordt nogal gemakkelijk gezegd "kies voor lenzen, body's gooi je weg, lenzen zijn voor altijd".

Er is sowieso een grond van waarheid in, en ik verkies nog steeds "investeren in lenzen". Maar het heeft geen zin om een lada te kopen met een ferrarimotor in, maar het heeft evenmin zin om een ferrari met een ladamotor te kopen. Je lens en camera moeten enigzins in balans zijn. 

 

Dus als je nu zou investeren in een goede camera, de A77II zou sowieso mijn keuze zijn voor A-mount. Maar als je dat wil combineren met kitlenzen omdat je budget het niet toelaat, dan kan je bv beter naar een A68 gaan en wat geld in lenzen investeren. Maar je zal merken dat als je "goedkoop" gaat met een camera, je ook vrij snel de mogelijkheden van je camera ontgroeit of tegen de frustraties aanloopt. 

 

Je zal merken dat als fotografie echt een serieuze hobby wordt, je beide zaken continu wil upgraden :wink:

_____________________________________________________
Sony Alpha Training