annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Profoto b10 en A9 problemen

OPGELOST
profile.country.NL.title
XanderMouthaan
Ontdekker

Profoto b10 en A9 problemen

Sinds upgrade naar 4.10 op Sony A9 wordt de airremote van Profoto niet herkend. Kortom het werkt niet. Weet iemand hoe ik weer terug kan naar de versie voor de upgrade? 

 

P.s. Alles is geupgrade, airremote en b10 lamp van profoto en de camera. Alle instellingen op camera, wireless flash on, mechanical shutter. Mogelijk andere instellingen die de verbinding mogelijk blokkeren of de camera niet goed laten werken met de airremote?

1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING

Geaccepteerde oplossingen
profile.country.NL.title
XanderMouthaan
Ontdekker

Hi Sigiphoto, Dank voor je reactie. Vanochtend bij Calumet geweest en vergeleken en getest op verhuur versie van sony camera en airremote. Die werkte; ook andere remote op mijn camera. Kortom de remote die ik heb ontvangen blijkt niet te werken. Waarschijnlijk krijg ik een nieuwe. 

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

3 ANTWOORDEN 3
profile.country.NL.title
Sigiphoto
Expert

@XanderMouthaan 

 

Een upgrade van firmware ongedaan maken is geen optie volgens mij.

 

Als ik kijk naar de upgrade ondersteunings pagina lijkt het erop dat e.e.a. te maken kan hebben met de voorgaande versie (het maakt verschil of je vanaf 3.00 of 4.00 een upgrade uitgevoerd hebt).

Mogelijk moet je toch een aantal instellingen opnieuw langs lopen, cq opnieuw instellen? 

Voor meer info zie

https://www.sony.nl/electronics/support/downloads/00015670

 

 

grt, Sigi

 

 

 

 

mijn foto's op; 500px en
profile.country.NL.title
XanderMouthaan
Ontdekker

Hi Sigiphoto, Dank voor je reactie. Vanochtend bij Calumet geweest en vergeleken en getest op verhuur versie van sony camera en airremote. Die werkte; ook andere remote op mijn camera. Kortom de remote die ik heb ontvangen blijkt niet te werken. Waarschijnlijk krijg ik een nieuwe. 

profile.country.NL.title
Sigiphoto
Expert

@XanderMouthaan 

 

Top!

 

Veel plezier ermee!

 

grt, Sigi

 

mijn foto's op; 500px en