annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Oogschelp A6000 te hard

profile.country.NL.title
gvanderwendeb
Lid

Oogschelp A6000 te hard

Het materiaal van de oogschelp van mijn A6000 is erg hard waardoor het krassen op mijn brilleglas veroorzaakt. Zijn er mensen met dezelfde ervaring?

10 ANTWOORDEN 10
profile.country.NL.title
Amfion
Expert

Hi @gvanderwendeb en welkom bij de community!

 

Ik heb er eerlijk gezegd nog niet eerder over gehoord... Zou ook zo een twee drie geen oplossing weten. Misschien eens kijken naar een vervangende oogschelp van een 'third party' zoals dat zo mooi heet. Kan zijn dat die van een ander materiaal zijn. 

profile.country.NL.title
martinh123
Lid

Het zal toch niet zijn dat het rubberen oogschelp eraf is.

Heb ik namelijk, tijdens een wandeling de rubberen oogschelp verloren en eerlijk gezegd een paar dagen later zag ik dat ik hem miste.

Zit mij trouwens af te vragen of je die bij Sony kunt bestellen heb er wel naar gezocht maar kon het op de site niet vinden.

profile.country.NL.title
Amfion
Expert

@martinh123 Bij Sony zelf kun je niks meer rechtstreeks bestellen, hiervoor zul je even naar een camerawinkel moeten gaan of een betere webshop benaderen. 

profile.country.NL.title
martinh123
Lid

Inplaats van naar een winkel dan maar via internet de winkel benaderen.

Kan natuurlijk wel naar een fotowinkel gaan maar kom dan altijd met meer eruit dan ik nodig had.

 

 

profile.country.NL.title
Amfion
Expert

Haha ja dat gevaar is altijd aanwezig.... :wink:

profile.country.NL.title
gvanderwendeb
Lid

Bedankt voor de reactie @Amfion.

Ik heb van Sony al een advies voor een vervangende oogschelp gekregen van een ander merk. Bij navraag bleek deze net zo hard te zijn.

Ik ga binnenkort naar een fotozaak om te kijken of de oogschelp van een ander type camera van Sony misschien een oogschelp van siliconen heeft.

profile.country.NL.title
gvanderwendeb
Lid

Hallo @martinh123 ,

 

Nee dat is niet gebeurd.

Dank voor het meedenken.

profile.country.NL.title
gvanderwendeb
Lid

Ga ik doen binnenkort @martinh123

profile.country.NL.title
martinh123
Lid

Nou de oogschelp is besteld gelijk met een Samyang 21mm f/1.4 ED AS IF UMC en 2 waterpasjes die je op de flitserschoen plaatst. Zo zie je maar inkopen op het internet en vergeet te melden dat ik ook nog 2 lensdoppen een voor op de achterkant van de lens en een voor op de camera.

 

Hoef er niet eens voor naar de winkel toe te gaan.