annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

imaging edge RAW

OPGELOST
profile.country.NL.title
HermanTroost
Ontdekker

imaging edge RAW

Hallo,

Ik ben in het bezit van een Sony A7II en ben een beetje aan het donderjagen met imaging Edge op mijn smartphone. De afstandsbediening lijkt me erg handig.

Echter, ik fotografeer altijd in RAW, via de afstandsbediening Imaging Edge valt de camera terug op JPEG. Dat laatste kan ik dan weer niet wijzigen op mijn smartphone.

Weet iemand hoe dit zit?

Tags (3)
1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING

Geaccepteerde oplossingen
profile.country.NL.title
HermanTroost
Ontdekker

Hoi Sigi,

Was bij mij niet zo, hij stuurde een jpg naar de phone én naar mijn kaartje.

ben tijdens mijn speurtocht dit tegen gekomen: https://www.sony.nl/electronics/support/articles/00078167

Dus:  afst bediening op de camera opstarten, dan imaging edge op de phone opstarten en dan op de camera [menu] en dan beeldkwaliteit = RAW+jpg instellen. na deze actie, als ik dan de afst bediening  èn imaging edge mobile is opgestart fotografeert de camera via de afstandsbediening keurig in RAW. Dus.......probleem opgelost.

In ieder geval bedankt Sigi !

Groeten

Herman

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

3 ANTWOORDEN 3
profile.country.NL.title
Sigiphoto
Expert

Welkom @HermanTroost 

 

Zojuist even geprobeerd, maar het bestand in de camera (dus op je SD card) is wel het RAW (ARW) format, wat je op de smartphone ziet niet, dat is logischerwijs een jpg.

 

Hoop dat dit het voor je verduidelijkt,

grt, Sigi

 

mijn foto's op; 500px en
profile.country.NL.title
HermanTroost
Ontdekker

Hoi Sigi,

Was bij mij niet zo, hij stuurde een jpg naar de phone én naar mijn kaartje.

ben tijdens mijn speurtocht dit tegen gekomen: https://www.sony.nl/electronics/support/articles/00078167

Dus:  afst bediening op de camera opstarten, dan imaging edge op de phone opstarten en dan op de camera [menu] en dan beeldkwaliteit = RAW+jpg instellen. na deze actie, als ik dan de afst bediening  èn imaging edge mobile is opgestart fotografeert de camera via de afstandsbediening keurig in RAW. Dus.......probleem opgelost.

In ieder geval bedankt Sigi !

Groeten

Herman

profile.country.NL.title
Sigiphoto
Expert

@HermanTroost 

 

Mooi dat het opgelost is, ik ging er bij mijn antwoord gemakshalve vanuit dat je die instellingen al goed had staan met de juiste volgorde 😉.

 

Geniet van de A7ii 👍

 

grt, Sigi

 

mijn foto's op; 500px en