annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Imaging Edge Mobile op Android onwerkbaar

OPGELOST
profile.country.NL.title
stefanhage
Ontdekker

Imaging Edge Mobile op Android onwerkbaar

Goedemiddag,

 

Ik ben sinds van de week in het bezit van de Sony A7 III. Ik kom van een Nikon D5600; er gaat een wereld aan mogelijkheden voor me open. Ik heb, daar ik werk in de telecomwereld, veel ervaring met smartphones en apps; maar het koppelen van de Imaging Edge Mobile app op mijn Android-toestel krijg ik met geen mogelijkheid voor elkaar. Ook een vriend die werkzaam is in de ICT, lukt het niet de app te koppelen. Tal van zaken al geprobeerd, maar het werkt niet. Op de OnePlus 10 Pro heb ik het succesvol kunnen koppelen, maar dat is niet mijn telefoon. Dat is de Samsung Galaxy S22+ met Android 13.

 

De Google Play Store staat bomvol negatieve recensies van mensen bij wie de app niet werkt. Maar ik zou heel graag foto's willen oversturen van de camera, naar mijn smartphone. Iemand dé gouden tip?

1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING

Geaccepteerde oplossingen
profile.country.NL.title
Strampke
Expert

Maakt je camera wel een eigen WiFi netwerk?

Even uit m'n hoofd.

Je hebt een eerder genomen foto op de display staan op je camera.

  • Als u in de weergavefunctie op de knop 
     
     (Naar smartph verznd) drukt, wordt het instelscherm van [Naar smartph verznd] afgebeeld.

Dan krijg je dit beeld op je camera: 

Strampke_1-1690749740047.png

Om te testen of de camera een WiFi netwerk opbouwt ga je op je telefoon naar Instellingen -> Netwerk en Internet -> WiFi

Dan moet je het netwerk van je camera kunnen zien wat overeenkomt met iets als op de afbeelding. Je telefoon maakt met dat WiFi netwerk van de camera verbinding.

Om je telefoon een stapje op weg te helpen zou je kunnen inloggen op het camera WiFi netwerk met wachtwoord dat op de afbeelding op je camera staat.

Nadat dat gelukt is probeer dan opnieuw met Imaging Edge.

 

Laat maar horen of je telefoon in ieder geval die verbinding met de WiFi van de camera kan maken.

Mogelijk schakelt de telefoon direct terug naar de WiFi van je router in huis.

 

@Aart5955 
Dat je niet de enige met verbindingsproblemen bent kan je hier zien.

Zelf heb ik met diverse Sony camera's (HX serie, RX serie en ZV serie) geen problemen gehad, hoewel het soms even proberen was.

 

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

13 ANTWOORDEN 13
profile.country.NL.title
Boudewijn_D
Moderator

Waarschijnlijk had je hier al gekeken. Anders zou ik even contact opnemen met support.

profile.country.NL.title
stefanhage
Ontdekker

Ik ken de app. Support heb ik gebeld, niks meer op gehoord.

Het is inmiddels wel gelukt op een andere manier; wanneer het thuis-Wifi-netwerk niet in de buurt is, dan de verbinding maken. Tot op heden gaat het goed.

profile.country.NL.title
Strampke
Expert

Beste Stefan,

Schrijf een PM als het nog niet doet wat je wilt, want echt, het is kinderspel.

 

Screenshot_20230123-125700.png

Wat je misschien over het hoofd kunt zien is: Andere modellen registreren.

Als je camera eenmaal geregistreerd is zet je foto's het snelst en makkelijkst over op je mobiel door als de foto afgebeeld wordt op het scherm van je camera op de Fn knop te drukken.

 

 

profile.country.NL.title
stefanhage
Ontdekker

Dat is niet wat het probleem geeft. Die stap heb ik inderdaad doorlopen; punt is dat de telefoon dus steeds de verbinding zelf eruit gooit omdat de app het verder niet oppakt. Zoals aangegeven, is het in de auto, waar het wifi-netwerk niet in de buurt was van thuis, wel gelukt. Heel raar. Hopelijk blijft het werken.

profile.country.NL.title
Strampke
Expert

Heb je bluetooth wel uitgeschakeld tijdens het gebruik van de app?

 

Wat wil je doen met de app: foto's downloaden of de camera op afstand bedienen.

profile.country.NL.title
stefanhage
Ontdekker

Yes, die zaken heb ik allen geprobeerd. Maar zoals gezegd, het werkt nu. 😉

TheTankDude
Nieuw

Imaging Edge Mobile werkt t/m Android 12 versie.

Tags (1)
profile.country.NL.title
Aart5955
Ontdekker

Je kunt beter de app Camoodoo gebruiken. Werkt prima en heeft meer mogelijkheden.

profile.country.NL.title
ReinVrugt
Ontdekker

Deze app ook geprobeerd. Bij connecting krijg ik dan als resultaat:

Searching Wifi Network - vinkje

Connecting Wifi Network - vinkje

Searching Camera - X rood kruis

Initializing Camera - X rood kruis

 

Verbinden mbv QR code lukt ook niet.

 

Heb je nog een andere oplossing?