annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Hoe te draaien?

Brandeis
Nieuw

Hoe te draaien?

Eerste shoot met A6000 gedaan en erg tevreden over resultaat. Maar... hoe kan het dat gemaakte staande beelden op de computer liggend worden ingevoerd en dat ik ze dan niet direct in de map kan draaien (maar pas als ik ze per stuk open in een bewerkingsprogramma)?

Ben heel benieuwd (had dit niet met mijn vorige Sony)

4 ANTWOORDEN 4
profile.country.BE.title
Portmixus
Held

Ik heb geen pasklaar antwoord voor je omdat ik het probleem niet heb. Meer nog, als het eens voorkomt, dan kan ik wel in de map roteren. Vreemd dat het niet lukt bij jou.

 

Kan je eens checken op een andere pc? Het is moeilijk te achterhalen wat het probleem is bij dit soort problemen.

 

En een tip: ik gebruik "fsviewer" als programma. Heel handig en roteert foto's automatisch. (Wel de instellingen eens goed doornemen) Je kan bovendien ook instellen dat een foto automatisch met dit programma wordt geopend!

 

 

_____________________________________________________
Sony Alpha Training
profile.country.NL.title
invader117
Lid

Ik heb een alpha 5100 en maak meestal foto's van wagens dus platliggende en als ik ze op pc zet dan zie ik dat er veel op zijn kant staan hoe kan dit bestaat er ergens een optie dat ik steeds liggende beelden kan maken en dat mijn toestel die niet gaat omdraaien en kantelen.

profile.country.NL.title
jurdebru
Ontdekker

Ik zie dat dit draadje al behoorlijk oud is, echter heb ik misschien het antwoord, tenminste...waarom het zo is.

 

Ik vermoed dat je Windows gebruikt. Volgens mij zit daar het probleem als je RAW opent! Ik heb voor (inmiddels) Windows 10 een RAW plugin gedownloadm anders kan Windows er niet mee overweg. Echter...als ik RAW laat tonen, en de foto is in staande positie genomen, dan draait de foto automatisch en kan je inderdaad niet draaien. Dezelfde foto, alleen dan JPEG, heeft dit probleem niet en is gewoon te draaien. 

 

Ik vermoed dat hier voor Windows geen oplossing voor is, gezien het feit dat dit draadje al even zonder reacties zit...

profile.country.NL.title
invader117
Lid

Mijn foto's staan in jpg dus zeker geen raw sommige foto's staan gewoon rechtop.