annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Firmware update ver.2.10 voor A7M3 crashes on MacOS

profile.country.NL.title
gsoest
Ontdekker

Firmware update ver.2.10 voor A7M3 crashes on MacOS

Ik probeer de firmware van mijn A7M3 te updaten (nu ver.2.00). Als ik na het starten van de updater wat schermpjes heb ingevuld en mijn camera moet aanzetten, krijg ik een venster met "Sluit USB-kabel aan". Nadat ik dat gedaan heb en camera heb aangezet en dan op de OK-knop druk, stopt de updater. Herhalen  en herstarten computer levert hetzelfde resultaat op. 

Enig idee?

13 ANTWOORDEN 13
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Wordt de camera wel gezien door de computer???

 


suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
gsoest
Ontdekker

Jazeker. Zelfs alle sony apps (Play Memories Home) starten dan automatisch. Ik heb ook een screenvideo (te downloaden via WeTransfer: https://we.tl/t-WfDRhsM1N8).

profile.country.NL.title
Amfion
Expert

Misschien de software even opnieuw downloaden?

 

profile.country.NL.title
gsoest
Ontdekker

Ik heb dit al geprobeerd. Ook herstarten.
Uiteindelijk is het me gelukt om de update te installeren door Windows 10 te starten mbv Parallels Desktop op mijn iMac. Daar heb ik de Windows-updater gedownload en uitgevoerd. Dat ging wel in een keer goed. Echter dit is natuurlijk niet de oplossing (in geval er meer mensen last van hebben).
Dank voor de reacties.
profile.country.NL.title
lescatalpas
Bijdrager

Bij mij ging het probleemloos. Je USB connection moet wel op pc remote staan. Mijn ervaring met vorige updates is dat je het originele sony usb snoertje dat met de camera kwam moet gebruiken. Ik heb het eerder geprobeerd met een ander usb snoertje en dan ging het ieder keer mis. Het lijkt niet logisch, maar in de handleiding wordt het wel vermeld. 

profile.country.NL.title
Sigiphoto
Expert

@gsoest

 

Zelf heb ik die ervaring ook eens gehad, de oplossing was toen idd gebruik maken van de originele usb kabel zoals @lescatalpas ook stelt. Ondanks dat al die kabeltjes hetzelfde er uit zien zit er wel verschil in, heeft te maken met een retour signaal heb ik me laten vertellen. (was aantal jaar geleden ook al eens het probleem met m'n toenmalige Nikon)

 

grt, Sigi

 

mijn foto's op; 500px en
profile.country.NL.title
Vuurtje75-2
Lid

Jammer dat die usb-snoertjes niet uit elkaar te houden zijn . . Ik zou tenminste niet meer weten welke uit mijn 'verzameling' die van de A7M3 is . . . er zou toch 'Sony' op kunnen staan als het zo belangrijk is.

profile.country.NL.title
lescatalpas
Bijdrager


@Vuurtje75-2  schreef:

Jammer dat die usb-snoertjes niet uit elkaar te houden zijn . . Ik zou tenminste niet meer weten welke uit mijn 'verzameling' die van de A7M3 is . . . er zou toch 'Sony' op kunnen staan als het zo belangrijk is.


Op mijn snoertje staat dat hoor. 

profile.country.NL.title
Vuurtje75-2
Lid

Ik geloof je direkt. Dan woont mijn snoertje nu ergens anders. Ik heb alles nog eens nagekeken, maar nergens Sony. Samsung; ja, Vietnam; ja, maar "Sony" nee . . . en een heel stel zonder enig merk. Bij mijn volgende toestel hang ik er meteen een vlag aan.