annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Dslr-a100 maakt constant hoog geluid

profile.country.NL.title
Ivy_stepherd
Nieuw

Dslr-a100 maakt constant hoog geluid

Hallo, ik heb via marktplaats een spiegelreflex camera gekocht omdat ik graag wil leren fotograferen, nu is het probleem dat elke keer als ik de camera aan zet er een super hoge toon te horen is. Dit gaat alleen uit wanneer ik de camera even niet aanraak en de camera in een soort slaapstand gaat. Ik heb al geprobeerd of het met een andere lens weg is maar helaas. Ik kan wel gewoon foto's maken, alleen word ik erg afgeleid steeds door dat hoge geluid. Weet iemand wat dit is en hoe ik het kan oplossen? 

1 ANTWOORD 1
profile.country.NL.title
Sigiphoto
Expert

@Ivy_stepherd 

 

Welkom op de community!

Eerlijk gezegd lijkt me dat probleem moeilijk oplosbaar via de community.  Ik ken dit niet en heb ook geen vergelijkbare klachten nog gehoord of gevonden op internet...(behalve jouw vraag op wat sites 😉)

In mijn ogen heb je een paar mogelijkheden om te proberen;

  • Neem contact op met de verkoper en vraag of hij dit herkent/wist/weet
  • Zet alles terug naar fabriek instellingen (zie https://www.sony.nl/electronics/support/a-mount-body-dslr-a100-series/dslr-a100/manuals voor gebruiksaanwijzing)
  • Ga naar een fotospeciaalzaak en vraag of ze de klacht herkennen (en waarschijnlijk dus ook de oplossing weten) en zo nee, laat je camera reinigen. (stofjes etc kunnen de meest gekke klachten veroorzaken)

Natuurlijk ook heel veel succes met het ontdekken van je fotografie hobby!👍👌

 

grt, Sigi

 

mijn foto's op; 500px en