annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Diafragmavoorbeeld

profile.country.NL.title
Lighthouse24
Nieuw

Diafragmavoorbeeld

Op mijn Sony camera staat standaard op de C2-sneltoets de functie "Diafragmavoorbeeld" ingesteld. Ondanks dat ik natuurlijk de handleiding heb gelezen zie ik niets gebeuren als ik de C2-toets ingedrukt houd. Werkt deze optie alleen in een bepaald programma? Doe ik iets niet goed, werkt de camera niet optimaal? Heeft iemand ervaring met deze functie?

 

Dit is wat in de handleiding staat:

Met de monitor of zoeker kunt u een beeld bekijken met een diafragma dat anders is dan die van het opnameresultaat. Aangezien de wazigheid van het beeld verandert wanneer het diafragma wordt veranderd, zal de wazigheid van het werkelijke beeld anders zijn dan van het beeld dat u zag vlak voor het opnemen.
Terwijl u de knop ingedrukt houdt die is toegewezen aan de functie [Diafragmavoorbeeld] , wordt het diafragma stapsgewijs verkleind tot de ingestelde diafragmawaarde, en kunt u de wazigheid controleren voordat u opneemt.

 

5 ANTWOORDEN 5
profile.country.NL.title
Bibi_Sony
Community Team

Goedemiddag,

 

Bedankt voor je bericht. Welk model camera heb je? Als ik iets meer informatie heb dan kan ik het voor je navragen bij onze service.

 

Met vriendelijke groet,

Bibi

profile.country.NL.title
Lighthouse24
Nieuw

Dat zou geweldig zijn!

Ik heb een Sony A9.

 

Ed

profile.country.NL.title
Lighthouse24
Nieuw

Hoi Bibi,

 

Is het je toevallig al gelukt om e.e.a. na te vragen/achterhalen?
Bedankt alvast voor je reactie.

 

Ed

profile.country.NL.title
Bibi_Sony
Community Team

Goedemiddag Ed,

 

Excuses voor mijn late reactie. Onze service zegt het volgende:

Dan dient hij in het menu naar Live View effect te gaan en daarin even “Effect instelling aan” te selecteren.

Als deze uit staat blijft het beeld namelijk altijd helder (bedoeld om ook in studio met flitsers toch nog beeld in de zoeker te houden).

 

Ik hoor graag of het gelukt is!

 

Groet,

Bibi

profile.country.NL.title
Lighthouse24
Nieuw

Dag Bibi,

Excuus voor de verlate reactie. Griep aan mijn kant gooide roet in het eten. Snap eigenlijk nog steeds niet goed waarvoor de functie “Diafragmavoorbeeld” handig is. Maar begrijp uit je antwoord dat deze alleen werkt in bepaalde omstandigheden.

Foto-effect staat bij mij altijd uit en kan ik alleen aanzetten als ik stop met RAW + JPEG te fotograferen.

Toch bedankt voor je reactie.

Ed