annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Camera maakt geen verbinding met telefoon

OPGELOST
profile.country.NL.title
LinnepinQS
Ontdekker

Camera maakt geen verbinding met telefoon

Hoi,

 

Ik probeer verbinding te maken tussen mijn A7II en Samsung S10.

De camera software is up-to-date (4.01). De app op mijn telefoon is Imaging Edge Mobile (al opnieuw geïnstalleerd) in de camera heet deze nog PlayMemories Home.

NFC staat aan op mijn telefoon. 

Het toegangspunt op de camera staat verbonden met mijn (thuis) wifi.

Mijn telefoon is standaard verbonden met dezelfde wifi.

In het applicatie menu heb ik de afstandbediening geupdated.

In het wifi gedeelte van mijn telefoon kan ik wel verbinding maken met de camera, maar er gebeurt niets. 

 

Zodra ik de app open moet ik verbinding maken dmv wachtwoord, NFC of QR code, ongeacht of ik met mijn thuis wifi of de camera wifi (die uiteraard geen internet verbinding geeft) verbonden ben. Niets hiervan werkt. Ik krijg de melding: Something came up. The application has cancelled the request to choose a device. Op de camera blijft het beeld staan met 'verbinden'.

 

Ik wil graag mijn telefoon als afstandsbediening gebruiken voor mijn camera.

 

Kan iemand mij vertellen hoe ik het werkend krijg?

 

2 GEACCEPTEERDE OPLOSSINGEN

Geaccepteerde oplossingen
profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Probeer beide apparaten even te herstarten. De app is best wel gevoelig en weigert soms te verbinden. Meerdere malen proberen is het enige wat in mijn ervaring werkt. 

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

profile.country.NL.title
LinnepinQS
Ontdekker

Dankjewel voor je reactie. Helaas werkte dat ook  niet. Ik heb de oplossing gelukkig gevonden: de SD kaart en batterij even verwijderen. Daarna werkte het wel.

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

5 ANTWOORDEN 5
profile.country.NL.title
Sigiphoto
Expert

@LinnepinQS 

 

Welkom hier.

 

Verbinding tussen je Samsung en je A7ii moet een rechtstreekse "wifi" verbinding zijn. Dus niet via het wifi thuisnetwerk. (selecteer op je phone bij wifi instelling dus de camera)

 

grt, Sigi

 

 

mijn foto's op; 500px en
profile.country.NL.title
LinnepinQS
Ontdekker

Hoi 

 

Dankjewel voor je reactie. Helaas werkt dat ook niet.

De camera blijft een scherm weergeven met 'verbinden' en op mijn telefoon gebeurt niets (die geeft in de wifi overigens wel aan verbonden te zijn met de camera).

Als ik de app open moet ik gewoon weer een wachtwoord invoeren en daarna krijg ik weer de foutmelding in de app terwijl de camera blijft staan op verbinden.

 

groetjes,

 

profile.country.NL.title
JeBe66
Lid

Mijn mobiel ziet de camera, ik kan ze met elkaar verbinden en vervolgens wordt de verbinding weer verbroken. Ik krijg de melding dat ik de app moet afsluiten en opnieuw proberen, met hetzelfde resultaat. App verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, helpt ook niet. 
ik zie vast iets over het hoofd, maar wat?

profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Probeer beide apparaten even te herstarten. De app is best wel gevoelig en weigert soms te verbinden. Meerdere malen proberen is het enige wat in mijn ervaring werkt. 

profile.country.NL.title
LinnepinQS
Ontdekker

Dankjewel voor je reactie. Helaas werkte dat ook  niet. Ik heb de oplossing gelukkig gevonden: de SD kaart en batterij even verwijderen. Daarna werkte het wel.