annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Bewerken in LR

OPGELOST
profile.country.NL.title
Berthil-1951-beumer
Ontdekker

Bewerken in LR

Sinds enige maanden heb ik een Sony Alpha 7 II camera en gebruik Lightroom voor het bewerken van de foto’s. Bij de gecomprimeerde RAW bestanden geeft dit geen problemen in LR. Bij de ongecomprimmerde bestanden kan ik in LR de foto’s wel zien maar kan ze daarin niet bewerken. Weet iemand of het aan de instellingen in LR ligt of aan de LR versie.

1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING

Geaccepteerde oplossingen
profile.country.NL.title
Berthil-1951-beumer
Ontdekker

De ongecomprimeerde foto's heb ik ook niet echt nodig, maar als je een nieuwe camera hebt probeer je alles eerst uit. Het verwonderde mij dat het niet werkte en wilde weten waarom. Ben ook niet vanplan een huurversie te nemen met mijn huidige versie kan ik prima uit de voeten.

Hartelijk dank voor je antwoord.

 

Met vriendelijke groeten

 

Berthil

 

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

5 ANTWOORDEN 5
profile.country.NL.title
Sigiphoto
Expert

@Berthil-1951-beumer 

 

Welkom!

Om een stapje verder te komen; welke versie van LR wordt gebruikt?

 

grt, Sigi

 

mijn foto's op; 500px en
profile.country.NL.title
Berthil-1951-beumer
Ontdekker

Beste Sigi,

 

Ik heb LR 5.7.1 en DNG 11.2 op mijn PC.

 

Groeten

 

Berthil

profile.country.NL.title
Instaphoto
Expert

Uncompressed RAW wordt in Lightroom 5.7.1 niet ondersteund. Dit was als ik het goed heb pas vanaf versie 6. 

------------------------------------------------------------
Your camera is just a tool: You are the secret sauce! 😉 Mijn plekje op het Web
profile.country.NL.title
lescatalpas
Bijdrager


@Berthil-1951-beumer  schreef:

Beste Sigi,

 

Ik heb LR 5.7.1 en DNG 11.2 op mijn PC.

 

Groeten

 

Berthil


Ter aanvulling: We zitten nu op versie 8.2.1 van LR classic cc. Het programma is niet meer te koop, alleen te huur. Nog een vraag uit interesse, waarom wilt u ongecomprimeerd raw files hebben? Ik zie op mijn 28" 4k scherm geen enkel verschil en de files zijn 2x zo groot. Ik heb dan de a7r3 maar dan spreek je over 80mb per foto ongecomprimeerd raw. Er staat voor mij niets tegenover, en ben dan ook benieuwd wat u ziet wat ik niet zie. 

Groet, Kees

profile.country.NL.title
Berthil-1951-beumer
Ontdekker

De ongecomprimeerde foto's heb ik ook niet echt nodig, maar als je een nieuwe camera hebt probeer je alles eerst uit. Het verwonderde mij dat het niet werkte en wilde weten waarom. Ben ook niet vanplan een huurversie te nemen met mijn huidige versie kan ik prima uit de voeten.

Hartelijk dank voor je antwoord.

 

Met vriendelijke groeten

 

Berthil