annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

ARW en lightroom

profile.country.NL.title
RolandKalb1973
Ontdekker

ARW en lightroom

IK heb een Alpha 7 Mark 3 camera van Sony gekocht. In Lightroom classic kon ik bij de testcamera het ARW bestand wel importeren in Lightroom. Na een fotoshoot met mijn gekochte camera kan dit niet. Tijdens importeren laat lightroom een leeg vakje zien met het bestandsnaam maar je ziet geen voorbeeldfoto. Als ik Dan toch importeer krijg ik een foutmelding. 

 

Ik heb een Mac en heb camera raw 12.3 geïnstalleerd. Dat is volgens mij de laatste versie. Ik weet dat ik ook kan omzetten naar DNG maar wil liever niet iedere keer converteren.

 

2 ANTWOORDEN 2
profile.country.NL.title
52willem
Lid

Kan het zijn dat je het kaartje voor de shot niet hebt geformateerd??

Sony houdt de info vast op het kaartje ondanks verwijderen van de fotos op de PC.

profile.country.NL.title
RolandKalb1973
Ontdekker

Voor aankoop heb ik mijn sd kaart van de nikon d7200 zonder te formatteren in de camera gestopt en fotos mee geschoten. Die fotos konden wel worden ingelezen in lightroom.

 

Na aankoop heb ik diezelfde sd kaart in de gekochte camera geformatteerd. Sindsdien doet dit probleem zich voor. Raar toch?

 

Vraag is: wat kan ik nu doen om te zorgen dat het wel werkt? Formatteren in de pc? Hoe formatteert Sony in de camera? Ex-fat toch?