annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Apps voor camera's

profile.country.BE.title
Portmixus
Held

Apps voor camera's

Wie van jullie heeft al eens een app gekocht voor zijn camera?

 

Ik niet, maar heb wel al gratis apps geïnstalleerd en zelfs geupdate!

 

Mijn ervaringen:

 

-Via pc met usb kabel camera updaten is vervelender dan de camera rechtstreeks verbinden aan Wi-Fi netwerk. (Super handig via WPS knop!)

-Apps updaten is super eenvoudig als je camera rechtstreeks verbonden is met Wi-Fi netwerk. Hij weet welke apps een update kunnen gebruiken en je moet maar bevestigen.

-Touchless shutter is een zeer slimme app om door je hand voor de elektronische zoeker te "waaien", de foto te nemen zonder de camera aan te raken.

 

Handige tip is om de remote app te updaten, zodat je met je smartphone je camera vlotter kan besturen. Zelfs op een high-end Android smartphone vind ik het niet vloeiend genoeg gaan vergeleken met een iPhone...maar toch zeer bruikbaar. Ik gebruik het graag :slight_smile: Leuk is ook dat de playmemories app nu touch-focus/shutter aanbiedt op de smartphone in combinatie met je camera! (wat voorheen nog niet was)

 

Camera in het gras gelegd en met smartphone afgedrukt (beter om te kijken naar het onderwerp in het echt dan naar het scherm van je smartphone dat een beetje achterloopt...)

 

Eendekuiken via Remote app.JPG

 

Als er echt vraag naar is, wil ik gerust eens een tutorial van A-Z schrijven over hoe je camera verbinden aan thuisnetwerk en apps updaten/installeren.

_____________________________________________________
Sony Alpha Training
18 ANTWOORDEN 18
profile.country.NL.title
Amfion
Expert

Hi MichuggaH,

 

Je hebt geen kabeltje nodig, als je de camera via WiFi verbonden hebt kun je met je telefoon of tablet de camera bedienen. Er bestaan wel systemen zoals Triggertrap waar je een kabeltje nodig hebt, maar met de app op je camera icm de app op je smartphone of tablet heb je verder niks nodig.

 

Verbinding maken gaat via NFC (houdt de NFC logo's van camera en telefoon tegen elkaar) als je dat hebt op je device of handmatig via de app. Is even geleden dat ik dat handmatig gedaan heb, volgens mij moet je eerst de app op de camera "aanzetten" (via een tabblad in het menu: applicaties) Dan de playmemories app op je device openen en dan ziet de app meestal het apparaat al. Als je dan op verbinden klikt zul je de eerste keer de code moeten intikken die je op je camera ziet. Een volgende keer zal er wel direct verbinding gemaakt kunnen worden via de app.

 

Hoop dat het lukt zo! 

profile.country.NL.title
R.v.Os
Bijdrager

Je moet de APP installeren en bij "instellingen" voor SONY kiezen.

 

Je toestel op WL Shutter (WireLess -> draadloos) zetten.

http://pdf.crse.com/manuals/4420759421.pdf --> blz.43!!!!!

 

Je SmartPhone maakt via IR-led verbinding met je fototoestel.

 

Verder heb je geen snoertje oid nodig!!!!

 

Suc6.......

 

 

Mijn "plek" op het Web: JoMeRoMa.nl
profile.country.NL.title
MichuggaH
Lid

Sorry voor mijn wat late reactie. Ik waardeer je snelle en constructieve antwoorden enorm. Ben er ook al even mee aan de slag geweest, maar omdat het tot op heden nog niet lukt heb ik alles weer even opzij gelegd. Eh...het is me dus nog niet gelukt. Als ik NFC indruk op de camera gebeurt er namlijk niet veel...

profile.country.NL.title
MichuggaH
Lid

Heb ik gedaan, allen gebeurt er niet veel. Overigens heb ik een Alpha6000, wat weer net anders werkt volgens mij. In de app zie ik S of S2 maar ik weet niet goed wat ik ermee kan.

 

 

profile.country.NL.title
R.v.Os
Bijdrager

Effe uitgaande van deze handleiding:

 

http://download.sony-europe.com/pub/manuals/consumer/ILCE6000_HG_EN.pdf ...

 

Hopenlijk heb ik de goede?????

Op blz 168 wordt geproken over een REMOTE CTRL. En ik denk dat je in dit menu moet zoeken.

 

Jij zit wss. op blz 189 in je Wifi-menu oid. te zoeken....Smart Remote Embedded .... of niet????

Maar dan moet je "PlayMemories Mobile" in de APP-store opzoeken en installeren.

Alleen werkt dat niet bij mijn A57.....Dus dat weet ik verder niet!!!!!

 

Succes.

 

 

 

Mijn "plek" op het Web: JoMeRoMa.nl
profile.country.NL.title
MichuggaH
Lid

Bedankt weer voor de reacties en tips, echter...nog steeds geen 'smart remote control'. Als ik het icoontje hiervan indruk springt ie over naar 'NFC' en andersom, maar verder geburt er niets helaas.

 

Het enige wat toe nu toe lukte was - met horten en stoten - foto's versturen van de camera naar de smartphone (Samsung Galaxy S3). 

profile.country.NL.title
Amfion
Expert

Mmmm, lastig om zo op afstand te bedenken wat er mis zou kunnen gaan.

Ik probeer een dezer dagen even een filmpje te maken hoe ik de verbinding maak, misschien heb je daar nog wat aan.

 

 

profile.country.BE.title
Portmixus
Held

Ik kan niet helemaal volgen met de conversatie, ligt wellicht aan mij, denk ook dat er door elkaar gesproken wordt?

Ben deze thread helemaal uit het oog verloren vreemd genoeg, sorry!

 

Als je smart remote control zoekt: hiermee verbind je de camera met de smartphone om via de smartphone de camera een foto te laten nemen. Wat ik doe:

-Ik schakel NFC op mijn smartphone in (staat nooit uit, verbruikt niets)

-Ik zorg ervoor dat vliegtuigmodeus niet ingeschakeld staat (standaard zo)

-Ik zet de smartphone uit standby zodat ik mijn "homepage" zie

-Ik zet de camera gewoon aan (je zou foto's moeten kunnen nemen)

-Je moet met de NFC chip op de achterkant van je smartphone de NFC chip van de camera aanraken (bij Samsung staat er meestal geen logo, dus je moet met de achterkant langs de NFC chip van de camera "glijden") 

 

De NFC chip van de A6000 zit in de handgreep en wordt aangegeven met zo'n halve Nespresso logo :wink:

 

 

_____________________________________________________
Sony Alpha Training
profile.country.NL.title
robmw1
Lid

Hallo,

 

Toch handig die community. Ik had de Touchless shutter app geïnstalleerd, maar natuurlijk niet goed gelezen. Dacht ik dat ik met mijn vinger de IR sensor moest gebruiken. Door te zoeken kwam ik achter het juiste gebruik waarvoor dank.

 

Of ik met mijn Windows phone de afstand bediening kan gebruiken moet nog blijken.

 

NB: een goede tutorial kan handig zijn, ik ben zelf door er maar mee te stoeien ook wel verder gekomen.

 

Achteraf kun je dan zeggen dat het allemaal niet zo lastig was 😋