annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Apps voor camera's

profile.country.BE.title
Portmixus
Held

Apps voor camera's

Wie van jullie heeft al eens een app gekocht voor zijn camera?

 

Ik niet, maar heb wel al gratis apps geïnstalleerd en zelfs geupdate!

 

Mijn ervaringen:

 

-Via pc met usb kabel camera updaten is vervelender dan de camera rechtstreeks verbinden aan Wi-Fi netwerk. (Super handig via WPS knop!)

-Apps updaten is super eenvoudig als je camera rechtstreeks verbonden is met Wi-Fi netwerk. Hij weet welke apps een update kunnen gebruiken en je moet maar bevestigen.

-Touchless shutter is een zeer slimme app om door je hand voor de elektronische zoeker te "waaien", de foto te nemen zonder de camera aan te raken.

 

Handige tip is om de remote app te updaten, zodat je met je smartphone je camera vlotter kan besturen. Zelfs op een high-end Android smartphone vind ik het niet vloeiend genoeg gaan vergeleken met een iPhone...maar toch zeer bruikbaar. Ik gebruik het graag :slight_smile: Leuk is ook dat de playmemories app nu touch-focus/shutter aanbiedt op de smartphone in combinatie met je camera! (wat voorheen nog niet was)

 

Camera in het gras gelegd en met smartphone afgedrukt (beter om te kijken naar het onderwerp in het echt dan naar het scherm van je smartphone dat een beetje achterloopt...)

 

Eendekuiken via Remote app.JPG

 

Als er echt vraag naar is, wil ik gerust eens een tutorial van A-Z schrijven over hoe je camera verbinden aan thuisnetwerk en apps updaten/installeren.

_____________________________________________________
Sony Alpha Training
18 ANTWOORDEN 18
profile.country.NL.title
Amfion
Expert

Lol.... Ik had exact hetzelfde idee!
profile.country.BE.title
Portmixus
Held

Doe gerust! :wink:
_____________________________________________________
Sony Alpha Training
profile.country.NL.title
MichuggaH
Lid

Beste Proximus,

 

Ik heb de Play Memories Mobile app geïnstalleerd, maar als ik mijn camera (Alpha 6000) via WiFi verbindt om mijn smartphone (Samsung Android) als afstandsbediening te gebruiken is ie het ene moment connected en het volgende moment is de verbinding alweer verbroken. Sowieso verbreekt de verbinding snel en maakt ie moeilijk contact via WiFi. Heb je tips?

 

 

profile.country.NL.title
Amfion
Expert

Hi MichuggaH,

 

Even voor de zekerheid: Heb je de laatste versie van de app op de camera staan? 

De laatste versie is volgens de website van 30 juli 2015. 

https://www.playmemoriescameraapps.com/portal/usbdetail.php?eid=IS9104-NPIA09014_00-F00002

 

 

 

profile.country.NL.title
MichuggaH
Lid

Beste Amfion,

Ja, die heb ik.
profile.country.NL.title
Amfion
Expert

Ok! Wat ik zelf gemerkt heb is dat als er al veel WiFi-netwerken actief zijn, de verbinding daar vaak hinder van heeft. Er wordt een eigen WiFi netwerkje opgezet tussen camera en telefoon, maar als er sterkere netwerken zijn dan heb je daar last van. 

 

Probeer eens of je bijvoorbeeld buiten een stabiele verbinding op kan zetten. Ook zou je kunnen proberen de normale verbinding in je huis te 'vergeten' op je telefoon. Nadeel is dan wel dat je die daarna weer moet gaan verbinden.

 

Na het versturen van een foto naar je camera verbreekt de verbinding sowieso automatisch, maar als je de camera aan het bedienen bent met je telefoon zou deze niet zomaar weg moeten vallen. Ik heb wel gemerkt dat de antieke Android die ik voorheen had er meer moeite mee had dan mijn nieuwere die ik via NFC verbind. Op zich zou het voor de betrouwbaarheid van de verbinding niet uit mogen maken of je handmatig of via NFC verbinding maakt, het zal m voornamelijk in de nieuwere technolgie zitten denk ik zelf.

 

profile.country.NL.title
R.v.Os
Bijdrager

Zojuist geinstalleerd op mijn Samsung S4-mini:

 

https://play.google.com/store/apps/details?id=de.dslrremote

 

Net effe snel geprobeerd, en werkte.

Nu nog even verder uitzoeken en meespelen.

 

In ieder geval een leuk "iets" voor erbij te hebben.....

 

 

Mijn "plek" op het Web: JoMeRoMa.nl
profile.country.NL.title
MichuggaH
Lid

Bedankt voor de info. Binnenshuis zal het dus lastig blijven, wellicht dat het in het bos beter werkt. Ik ga het binnenkort buitenshuis proberen.

profile.country.NL.title
MichuggaH
Lid

Bedankt voor de tip. Klopt het dat er nog een extra plugje/stekkertje nodig is voor d smartphone? Zo nee, hoe maak ik dan contact met de camera?