annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

A99 II Users groep

profile.country.NL.title
KokvanderMeij
Lid

A99 II Users groep

Hi I'm a user of the Sony A99II SLT camera and was wondering is there a usergroup for this type of camera and if not who is interested to be part of a user group? I'm asking this so that we can learn from eachother and to get to know more of this camera.

 

 

With Kind regards,

 

 

 

Kok van der Meij. (NL)

4 ANTWOORDEN 4
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Welkom in de Sony Community,

 

Dit is de Nederlands talige Sony Community in de Benelux, de voertaal is Nederlands.

 

 

73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
KokvanderMeij
Lid

Aangezien dit de nerlandstalige site is mijn vraag nogmaals, is er een gebruikersgroep in NL voor de A99II? het lijkt me interessant om met elkaar de instellingen en mogelijkheden van deze camera met elkaar te delen en te ervaren. ik ben zelf in bezit van een studio met bespreekruimte in het midden van NL, waar kunnen overleggen of mogelijk ook instellingen en mogelijkheden kunnen doornemen en proberen zodat we nog meer uit de camera kunnen halen. ben benieuwd of hier interesse in is en/of je hier mogelijkheden in ziet. 

 

 

met vriendelijke groeten 

 

 

Kok van der Meij.

profile.country.NL.title
Tjardi
Fan

@KokvanderMeij

 

Je zit met hetzelfde probleem als ik.

 

We hebben beiden een camera die bovengemiddeld is.

 

Het merendeel van de bezoekers heeft een camera a la A-6000 - A6300 of A-6500.

En er is een redelijk aantal mensen met een A 7 serie.

Maar weer weinig mensen met bijv. een 7R mk2.

Het merendeel zal best de nodige plaatjes schieten, maar is volgens mij, zeker niet "bovengemiddeld" geinteresseerd.

Althans, dat is niet te zien aan de vragen en antwoorden die worden uitgewisseld.

't Merendeel gaat over, dat men niet weet, waarvoor een "knopje" dient. 

 

*

Had destijds een hele goede leermeester aan Portmixus, die als ik vragen had over m 'n toenmalige

7R mk2, me uitstekend heeft geholpen.

Ik kwam van een Nikon D810. Daar kan weleenswaar ook veel mee, maar lang niet zoveel als met een 7R mk2.

Ook van 't samen delen van instellingen, kwam toen al bijzonder weinig terecht. Slechts met een enkeling.

 

*

De oude A99 serie met A mount, is denk ik, nog redelijk vertegenwoordigd. Zei het minder dan de 7 Serie.

Maar de nieuwe serie zoals jij hem hebt, misschien 1 of 2.

 

Om die redenen is iedere vraag of opmerking, omtrent een camera die daar boven zit,

voor de meesten niet relevant. Resp. interessant.

 

Ik heb me in de beginperiode redelijk druk gemaakt, de zaak wat op te schudden.

Maar het effect is uitermate beperkt.

 

Derhalve is voor mij deze Sony Site nauwelijk nog van enegerlei waarde.

 

Mensen als Albert Dros, die fantastische landschappen fotografeert, zag ik een jaar of wat geleden

nog wel eens voorbij komen. Maar die is intussen zo vaak "op reis", dat je er op de Site nauwelijks nog wat aan hebt.

 

Er iets positiefs af halen, of iets leren van anderen, is er nauwelijks bij. En dat vind ik jammer.

Heb 't ook op de Duitse Site geprobeerd. Ondanks dat die ongeveer 3x zo groot is. Van 't zelfde laken een pak.

profile.country.NL.title
KokvanderMeij
Lid

Hoi Tjardi,

 

bedankt voor je reactie ik merk inderdaad dat er geen enkele repsons is op de vraag en laat het er ook bij, een goed boek met meer mogelijkeheden van de camera zal me meer op weg helpen dan een "gebruikersgroep" voor de A99II. Ook de adviezen van sony hoe je je sensor moet reinigen, welk kaartje en hoe ik voorkom dat er stof en vochtigheid de camera kan binnendringen zijn adviezen waar ik helemaal niets mee kan op de Sony app. mogelijk dat aan de slag met uw camera iets meer bied maar wat ik bij de veelgestelde vragen aantref geeft me weinig hoop. 

ik vind dat Sony hier nog veel meer kan doen zoals het organiseren van workshops om dieper in de instellingen en mogelijkheden te gaan van de camera zou al een groete stap zijn desnoods met de ambassadors.