annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

A6000

OPGELOST
profile.country.BE.title
patjepost
Lid

A6000

Ik ben van plan een a6000 te kopen om een compact toestel met verwisselbare lenzen te hebben voor oa stadsbezoeken en uitstappen om dat de dslr erg zwaar is en opvalt in die grote tas.Bedoeling is dat ik hem in mijn jaszak of zo kan steken. Hoe compact is hij echter nog met een lens met groot zoombereik er op?

2 GEACCEPTEERDE OPLOSSINGEN

Geaccepteerde oplossingen
profile.country.NL.title
Hendrika_B
Moderator

Beste patjepost,

Leuk om te horen dat je van plan bent om de A6000 aan te schaffen. De A6000 zou je in principe wel in je jaszak kunnen steken.

Verder ligt het denk ik vooral aan de grootte van de lenzen die je gebruikt.

Misschien kan een van de experts op het gebied van fotografie die hier ervaring mee hebben je hierover adviseren.

Met vriendelijke groet,

 

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

profile.country.NL.title
ESidriver
Lid

De A6000 icm met de 16-50mm kitlens is een van de meest compacte APSC camera's die er te koop zijn. Die combi past gemakkelijk in je zak. Heb je eventueel nog ruimte over de 20mm F2.8 prime . . dat is een mooie vaste lens voor de A600x reeks. Alle andere zooms zijn gelijk al wat groter en daarmee vervalt het "ik stop hem in mijn zak" gehalte al snel. Overigens is voor stadsfotografie een 35- of 50mm f/1.8 ook een mooi ding . . wel weer wat groter maar nog steeds klein ivm een dslr setup. Succes !

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

4 ANTWOORDEN 4
profile.country.NL.title
Hendrika_B
Moderator

Beste patjepost,

Leuk om te horen dat je van plan bent om de A6000 aan te schaffen. De A6000 zou je in principe wel in je jaszak kunnen steken.

Verder ligt het denk ik vooral aan de grootte van de lenzen die je gebruikt.

Misschien kan een van de experts op het gebied van fotografie die hier ervaring mee hebben je hierover adviseren.

Met vriendelijke groet,

 

profile.country.NL.title
ESidriver
Lid

De A6000 icm met de 16-50mm kitlens is een van de meest compacte APSC camera's die er te koop zijn. Die combi past gemakkelijk in je zak. Heb je eventueel nog ruimte over de 20mm F2.8 prime . . dat is een mooie vaste lens voor de A600x reeks. Alle andere zooms zijn gelijk al wat groter en daarmee vervalt het "ik stop hem in mijn zak" gehalte al snel. Overigens is voor stadsfotografie een 35- of 50mm f/1.8 ook een mooi ding . . wel weer wat groter maar nog steeds klein ivm een dslr setup. Succes !

profile.country.BE.title
patjepost
Lid

Dakj je wel voor de raad. Dat de a6000 in mijn jaszak kan weet ik al zeker, ik heb al eens gekeken in mediamarkt (zal hem daar wel niet kopen). Sony lenzen heb ik daar niet gezien, ik weet dus niet hoe het is met zo'n lens er op en ik vrees dat hij met een beetje zoomlens niet meer in mijn jaszak zal passen. Ik denk dat ik hem zal kopen met de standaard lens van 14-50 waarmee hij wel in mijn jaszak past en eventueel een zoomlens die ik bij me kan steken voor het geval dat ik wat verder wil inzomen. Het zal sowieso lichter zijn dan mijn dslr camera.

Met vriendelijke groeten en bedankt voor de reactie

profile.country.BE.title
patjepost
Lid

Dank je wel voor de raad.Ik zal hem kopen met de kitlens (hopelijk is die goed) maar ik denk dat ik een zoomlens er bij zal kopen die ik ergens anders bij me kan steken voor het geval ik verder wil inzoomen. Het zal sowieso minder zwaar zijn en minder plaats in nemen dan mijn dslr camera.Die zware tas begon na een tijd toch in mijn nek te branden. Die zal ik nog gebruiken voor mijn natuurfotografie en als ik niet ver moet wandelen. Ik heb eens gekeken op de sony website en de a6000 heeft gelukkig raw want in sommige webwinkels staat enkel jpeg vermeld.

Vriendelijke groeten en nogmaals dank voor de reactie