Deel jouw ervaring!
ik heb sinds kort een SONY 49XE9005 en via Ci+ aangesloten.
op de vorige tv via een samsung settopbox en Ziggo hd tv had ik bij het zappen bij normaal tv kijken een voortgangsbalkje te zien hoever het betreffende tvprogramma was.
Nu ik via ci+ kijk mis ik dat voortgangsbalkje.
is dit een instelling binnen cï+ of ergens een instelling op de tv? ik zou het balkje graag weer activeren.
als ik op de info knop op de afstandsbediening druk krijg ik alle info te zien behalve de voortgangsbalk.
Beste Sander,
Dank je wel voor je vraag. Ik ga dit even voor je navragen, maar misschien dat iemand anders op de community al het antwoord weet!
Groet,
Roos
Beste Sander,
Ik heb het antwoord voor je gevonden. Een voortgangsbalkje hebben de Sony tv's niet. Wel een Infobalk (zie onderstaand).
Deze is zichtbaar na overschakelen, je ziet de huidige tijd, en dat het programma van 16.00-17.00 uur duurt.
In dit geval weet je dat het programma dus maar kortgeleden van start is gegaan en nog 55 minuten duurt.
Die infobalk na zappen kan je uit of aanzetten via HOME, Digitale Zenderinstallatie: Infoscherm aan/uit.
Misschien staat deze uit? dan kan hij weer worden aangezet.
Succes!
Roos
Welkom in de Sony Community,
Om de software met de beeldinfo van een settopbox met de software van een Sony TV te vergelijken hoort thuis in een beetje appels met peren vergelijken. Zoals onze nieuwe Community Manager RoosSBNL is het even rekenen met de huidige tijd en het tijdslot van het programma, als de infobalk op groot staat.
suc6 ermee,
73's
ik ben blijkbaar verwend met een handige feature die op andere merken tv's (philips, samsung)gewoon ook aanwezig is met ci+
zelf rekenen is voor mij niet het probleem maar het in 1 oogopslag zien hoelang het programma al bezig is en hoeveel het nog te gaan heeft in het balkje, was gewoon ook een welkome aanvulling voor mijn kinderen. die kunnen ook meteen zien hoever het balkje nog moet. Mag ik dit nog even afzien? klik balkje o nee net begonnen.
zelfs die van 4 hoeft aarvoor niet te rekenen.
maar dat is vast appels met peren vergelijken.
Zo heeft ieder merk zijn eigen invulling van de software, dacht dat de voorgangs balk alleen op de Set-top (media) boxen werd getoond. Ik begrijp je punt m.b.t. de kids.
73's