annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Sony Bravia TV (audio) aansluiten op PC

cosm01
Ontdekker

Sony Bravia TV (audio) aansluiten op PC

Hallo Sony community,

Recentelijk heb ik een Sony Bravia TV geërfd van een overleden tante (geen idee welke versie precies, zou ook graag uitvinden hoe ik dit te weten kan komen). Sindsdien heb ik de TV als 3e scherm voor mijn desktop gebruikt via een HDMI aansluiting. Het enige probleem is dat ik het ingebouwde geluid van de TV ook graag zou willen horen, maar dit niet kan aangezien ik ook een externe geluidskaart gebruik (een Presonus Inspire 1394). Na wat gekloot met aux kabels en analoge kabels ben ik niets verder gekomen. Ik heb dan ook helaas geen handleiding of andere bijkomstigheden van de tv.

Is er iemand die me hiermee verder kan helpen? Het zou zeer op prijs gesteld worden.

EDIT: Voor de duidelijkheid, het geluid werkt prima via HDMI. Alleen krijg ik het niet werkend samen met mijn externe audio kaart

EDIT2: Ben er achter gekomen wat voor model het is: Sony Bravia KDL-37EX521

3 ANTWOORDEN 3
profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Een TV icm PC zou geen issues moeten hebben met audio. 

Als ik mijn laptop aansluit op de TV, gaan beeld en geluid prima over. 
Misschien dat er iets niet goed staat in de audio instellingen van je pc?

cosm01
Ontdekker

Ik heb alle audio van mijn PC via mijn Presonus lopen, het zijn als het ware 2 aparte kanalen. Rechtstreeks naar de PC via HDMI doet de audio het dan ook prima, maar als ik deze net zoals mijn speakers over de geluidskaart probeer te laten draaien werkt dit niet.

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Welkom in de Sony community,

Er is ook nog een mogelijkheid om de audio eventueel via de Scart (2-4-6) of via de Component ingang (Rood/Wit) aan te sluiten.

suc6 ermee,
73's

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!