annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Sony Bravia koppelen aan Sony DVD recorder

OPGELOST
profile.country.en_NL.title
ekeuris
Ontdekker

Sony Bravia koppelen aan Sony DVD recorder

Ik had een Sony DVD recorder welke gekoppeld was via een scart kabel met een oude analoge Sony TV. Als ik de DVD recorder inschakelde en de source van de TV omzette naar de juiste ingang, dan was het beeldformaat gewoon zoals ik dat eerder had ingesteld, bijv "Smart". Dat bleef zo, ook als de apparatuur uit en weer ingeschakeld werd.

Nu heb ik een Sony Smart TV (KDL-40W705C) gekocht en ook hier de DVD recorder weer op aangesloten. Echter nu via de HDMI/HML poort. Als ik nu de TV aanzet en dan de recorder, dan heb ik een beeld met brede zwarte balke onder en boven. Het beeldformaat van de TV kan ik niet meer aanpassen omdat de DVD recorder reageert op de afstandbediening van de TV. Bijv. als ik het options menu van de TV wil oproepen dan krijg ik een scherm uit het "System menu".

Als ik de recorder op de nieuwe TV aansluit via de Scart dan wordt eea iets beter maar de beeldformaat instellingen blijven alleen behouden voor de TV zelf, dus niet voor aparatuur aangesloten voor een van de diverse ingangen.

Wat moet ik doen om eea goed en vast in te stellen.

De gebruiksaanwijzing van de TV geeft volgens mij geen uitsluitsel.

 

Alle hulp is welkom.

1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING

Geaccepteerde oplossingen
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Het beeld op de W705c is via een toets "wide-modus" ( beeldscherm met pijlen) op de afstandbediening aan te passen op "volledig".

Staat het beeld van de DVD Recorder wel op 16:9 o.i.d.?

 

suc6,

73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

3 ANTWOORDEN 3
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Het beeld op de W705c is via een toets "wide-modus" ( beeldscherm met pijlen) op de afstandbediening aan te passen op "volledig".

Staat het beeld van de DVD Recorder wel op 16:9 o.i.d.?

 

suc6,

73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.en_NL.title
ekeuris
Ontdekker

Ja al deze instellingen stonden goed. Maar ondertussen werkt e.e.a. EN de instellingen blijven staan,ook na het opnieuw aanzetten. Ik weet nog steeds niet precies wat er aan de hand was. Maar in de DVD recorder staat het beeldformaat ook op 16:9 en het 'tv type' staat op 3:4 pan scan (?).

Maar het werkt goed.

Bedankt voor het antwoord.

fonzzz123
Nieuw

Graag hoor ik hoe de dvd recorder kan worden gekoppeld aan de Bravia. MIjn type is kdl5-W815B. Het lukt mij niet. Kan geen beeld opgenomen krjgen. Ik zie ook nergens de optie 'Scart rec' zoals in de handleiding vermeld. Ben benieuwd hoe jullie het hebben gedaan. Groet, Fonzz