Deel jouw ervaring!
Hallo ik heb zins kort een Sony TV (KD49XD7005) gekocht en na een week werkt de knop op de afstandbediening niet meer wat kan ik hier aan doen. Heb ik misschien iets verkeerd gedaan met mijn afstandbediening
ik hoor het graag als iemand mijn kan helpen
Gr Wil
Welkom in de Sony Community,
De overschakel (return) knop werkt alleen in de DVB-c of s mode (digitale/sateliet) maar niet via HDMI ingang(en).
Firmware update uitgevoerd?
Al eens een powerreset uitgevoerd?
suc6 ermee,
73's
Hallo PA3eia
Denk dat een update nog niet is geweest. Maar toen ik de TV kreeg toen werkte het nog wel zijn nu een week verder misschien heb ik toch iets gedaan wat niet klopte. Moet ik eerst updaten en dan kijken of hij het doet
Gr Wil
Je moet natuurlijk helemaal niks, alleen we adviseren wel altijd om de software up-to-date te houden.
Ben toch benieuwd in welke mode je TV kijkt, zoals eerder gezegd werkt de Overschakel knop alleen in DVB-C of S en niet op de HDMI ingangen of met de analoge tuner.
suc6 ermee,
73's
Hallo
Het probleem is opgelost
De CI houder was te oud voor deze nieuwe TV
Een nieuwe bij Ziggo aangevraagd en nu werkt het weer goed
Bedankt voor je reactie
M.V.G. Wil schuitemaker
Goed te horen dat het probleem is opgelost d.m.v. een nieuwe Ziggo CI+ module om de digitale zenders in de DVB-C mode te kunnen bekijken.
Snap alleen niet waarom het eerst wel werkte en opeens niet.
Veel kijk plezier,
73's
Hallo
Het kwam omdat het abonnement dat we hadden een oude was, en de Ci module ook zo 9 jaar oud was dus hij was kapot volgens Ziggo maar nu heb ik die weer in de andere TV gedaan en daar doet hij het weer
Gr Wil
Het klopt dat de module (1.2) van 9 jaar oud niet meer werkt in TV's van de laatste 4 jaar, daar is versie 1.3 voor nodig. Maar heeft niks te maken met je abonnement trouwens.
Helaas geef je steeds geen antwoord op de vragen die gesteld worden, zodat het moeilijk wordt om een oplossing aan te dragen.
Begrijp alleen dit nog steeds niet,
Schuitjes schreef:
Hallo ik heb zins kort een Sony TV (KD49XD7005) gekocht en na een week werkt de knop op de afstandbediening niet meer wat kan ik hier aan doen. Heb ik misschien iets verkeerd gedaan met mijn afstandbediening
ik hoor het graag als iemand mijn kan helpen
Gr Wil
Dit is dan toch onmogelijk i.c.m. een veroudere CI+ module?
73's
Hallo
Jeetje laat maar om antwoord op je vraag te geven, de Ci houder van Ziggo die werkt niet op dit type Tv de update van sony naar de Ci houder werkt niet. Ze communiceren niet zowel ziggo als sony die moeten het nog uitzoeken zijden ze van EPBeerepoot, we hebben nu een Horizon box ik ook weer blij dat ik nu wel alle in HD digitaal heb
Gr wil schuitemaker
Sorry hoor,
eerst was het dat de combinatie van de CI+ module en je abo, nu opeens dat de CI+ module niet werkt op dit type Bravia. Dit laatste is klink klare onzin.
Gelukkig gebruik je nu de Horizon box met alle voor en nadelen.
73's