annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Geen geluid via homecinema tijdens gebruik Apps (KD-49X8309C)

cvechelp
Ontdekker

Geen geluid via homecinema tijdens gebruik Apps (KD-49X8309C)

Hallo,

 

ik heb mij onlangs een Sony Bravia KD-49X8309C aangeschaft.

Heel tevreden van het toestel en weinig tot geen problemen mee.

Alleen... ik krijg geen geluid via het gebruik van de Apps op mijn home cinema.

Enkel als ik het geluid in de instellingen aanpas van "audiosysteem" naar "TV Speakers", dan speelt hij wel af via de tv speakers, maar dit is niet echt wat ik wil.

 

Het rare is wel als ik door de app iconen lijst ga, dat ik wel bij elke andere selectie het "tjing" geluid hoor, en dit door mijn surround boxen. Het afspelen van filmpjes via youtube, plex, etc... geeft dus geen geluid via mijn surround.

 

Ik heb mijn tv aangesloten op de HDMI 1 poort naar mijn HDMI out op mijn surround.

Mijn digicorder van Telenet zit in HDMI IN (1) en mijn apple tv op HDMI IN (2) op mijn surround. Deze geven het geluid via mijn surround.

 

Ik gebruik dus enkel hdmi kabels, dus geen optische kabels of iets dergelijks.

Iemand een tip wat ik nog kan proberen?

 

Enkele gevens:

Model: Sony Bravia KD-49x8309c 4K)

Android: 5.1.1

Build: SVP4KDTV15_EU-USER 5.1.1 LMY48E.S167 3.155 RELEASE-KEYS

14 ANTWOORDEN 14
profile.country.NL.title
Martin-A50
Lid

Ik heb het nog even nagezocht.

Jou cinemaset is wel ARC compatibel, je moet in het instellingenmenu wel e.e.a. Op Auto zetten. Zie hiervoor b.v. De handleiding van je cinemaset. Ik zag op pagina 31 in het Engels, hier iets over staan. Je HDMI kabel moet je nog wel uitproberen/verifiëren of die ARC aankan.

cvechelp
Ontdekker

Beste,

 

bedankt voor je antwoord maar ik heb de handleiding van mijn surround nog eens vastgenomen en het gaat niet om de D5200 maar om de (oudere) HT-C5200 variant. Mijn excuses voor het misverstand.

Volgens dat ik uit de handleiding kan opmaken, ziet hier geen ARC support op en zal ik het via een optische kabel moeten oplossen vrees ik.

 

BTW, al mijn hdmi kabels zijn 1.4 kabels.

U spreek erover dat je er op moet letten dat ze ARC ondersteunen. Hoe kan ik dat zien, weten,...?

 

Alvast bedankt!

profile.country.NL.title
Martin-A50
Lid

Allereerst, eerder heb ik aangegeven dat, op de TV, alleen HDMI poort 4 (onderste poort) ARC ondersteunt ( dat staat zelfs bij die poort vermeld). Heb je dat al geprobeerd?

Verder moet je even in je handleiding van de audioset kijken op pagina 31, hier staat een stukje over HDMI audio.

 

Zie citaat:

De audiosignalen die via de HDMI-kabel worden verzonden kunnen worden in- en uitgeschakeld.

• Uit : video wordt alleen via de HDMI-kabel verzonden en audio wordt alleen via de luidsprekers van het product uitgevoerd.

• Aan : zowel video- als audiosignalen worden via de HDMI-kabel verzonden en audio wordt alleen via uw tv-luidsprekers uitgevoerd.

 

Of jou kabels echt ARC ondersteunen kan ik natuurlijk niet op afstand zien. Ik weet wel dat ARC wordt ondersteund vanaf HDMI 1.4 dus het lijkt er wel op!

 

 

Ik ben bang dat het toch niet mogelijk is om enkel met HDMI te werken en dat je toch een optisch kabeltje moet gebruiken.

 

cvechelp
Ontdekker

Ik heb inderdaad al aangesloten op HDMI4 (ARC) poort.

Dit werkt niet.

 

Ik heb ook al gespeeld met de settings die vermeld staan in de handleiding(die pagina 31 die jij vernoemt).

 

Dit werkt ook niet.

 

Ik ga dus best op zoek naar een optische kabel van een vriend zodanig dat ik eens kan testen of het via deze manier wel werkt, alvorens ik me er zelf 1 aanschaf.

 

De support hier heeft mij zeker op weg geholpen om het probleem beter te verstaan en te zien wat de mogelijke oplossingen zijn.

 

Thx

 

profile.country.NL.title
Martin-A50
Lid

Oké , succes.

ik ben benieuwd hoe dat verder bevalt.