annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Audio output naar Bose 3.2.1 systeem

profile.country.nl_NL.title
Allzom
Bezoeker

Audio output naar Bose 3.2.1 systeem

Ik heb mijn 40NX710 via de ARC HDMI aansluiting gekoppeld aan de standaard B400S. Via HDMI heb ik ook mijn BOSE 3.2.1 systeem aangesloten. BIj het afspelen van een DVD via de Bose hoor ik het geluid (uiteraard) wel via de BOSE maar niet via de TV speakers. Omgekeerd kan ik het geluid van de TV niet via het BOSE systeem later horen.

Ook het aansluiten van een optische kabel tussen de TV en de BOSE heeft geen oplossing gegeven.

Wie kan aangeven hoe ik het geluid van en naar het BOSE systeem kan krijgen?

4 ANTWOORDEN 4
profile.country.nl_NL.title
Hans_Klis
Lid

Beste hr/mevr Allzom,

Welkom op het Sony Nederland Forum.

Onze ervaring is dat dit veroorzaakt kan worden door de kwaliteit van de gebruikte HDMI-kabel.

In voorkomende gevallen adviseren wij een goede kwaliteit 1.4 HDMI-kabel (dikke kabel).

Ik hoop dat u hiermee verder komt.

Met vriendelijke groet,

Hans_Klis

Sony Medewerker.

profile.country.nl_NL.title
Allzom
Bezoeker

Beste Hans_Klis,

Ik neem aan dat je een optische kabel bedoeld en niet een HDMI. De HDMI is aan de TV zijde alleen een IN-gang en wordt dus niet gebruikt voor het uitgaande geluid.

Het bleek uiteindelijk wel aan de optische kabel te liggen. Hoewel de kabel wel signaal door gaf was dit blijkbaar onvoldoende voor een goede werking.

profile.country.nl_NL.title
Fishman147
Bezoeker

Ook ik heb problemen met het aansluiten van mijn Sony Bravia 40ex711 op mijn surroundversterker (Marantz 4300). Volgens mij heb ik alle instellingen goed staan, maar ik krijg geen geluid uit de versterker. Het display van de versterker zegt dat er geen signaal binnenkomt. Kan dit ook aan de optische kabel liggen? En zo ja, wat voor kwaliteit kabel moet ik dan kopen?

profile.country.nl_NL.title
Allzom
Bezoeker

Voor mij was een HAMA ODT kabel van 1.5 meter voldoende om een goede werking te hebben. Kosten ongeveer 25 euro. Goedkope kabels zou ik dus niet aanraden en kabels van 50 euro of meer lijken een overkill.