annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Android uitkleden voor extra stabiliteit en snelheid.

profile.country.NL.title
Arie_mx5
Lid

Android uitkleden voor extra stabiliteit en snelheid.

Na de aanschaf van mijn Sony x85 C model kwam ik diverse problemen tegen waar veel gebruikers mee te kampen hebben.

Traagheid, instabiliteit en vastlopers.

Ik was zwaar teleurgesteld over het product, terwijl het beeld zo mooi is.

 

Dit is simpelweg 100% te herleiden aan het Android besturingssysteem.

Nu heb ik niet veel ervaring met Android als OS, maar wel met linux en andere besturingssystemen als Windows en OSx. (ik ben ITér)

 

Het viel mij op dat veel zaken simpelweg overbodig zijn en dat het lijkt alsof deze versie van Android ook gebruikt worden in bijvoorbeeld, tablets e.d. en zonder na te denken in een tv is gestopt.

Dit is natuurlijk absurt want waarom moeten er printerspoolers op draaien en waarom moet Google persé alles weten wat de gebruiker met de tv uitspookt.

Ook de video en audioplayer van google slaan nergens op, omdat deze toch niet alle codec's ondersteund en Sony wellicht zelf er een app voor kan schrijven.

VLC of gerelateerd is dan een betere keuze.

 

Wel, dit is allemaal uit te schakelen en wanneer je dit doet zal je de snelste tv ooit tevoren meemaken.

Misschien is het voor de developers een idee om overbodige zaken uit het OS te verwijderen zodat het geheugen en de processor niet onnodig veel belast word?

De expert op dit forum wees al op het chinese toetsenbord..tja, en zo zijn er nog veel dingen.

 

Sony maakt top tv's en een mooier beeld vind je bij geen enkel ander merk, dus mag de aandacht wel uitgaan naar de besturing van de tv.

Het lijkt er op dat Sony een beetje lui is geweest en daardoor in de problemen zijn gekomen.

In de loop van de tijd en topic zal ik aangeven wat er uitgehaald kan worden zonder dat de tv problemen ondervind.

Ik hoop dat de Sony techneuten hier ook eens naar willen kijken en bij de volgende softwareupdate de aanpassingen mee zullen nemen.

 

 

Android killed Sony tv.
11 ANTWOORDEN 11
profile.country.NL.title
espaans
Ontdekker

Ik heb dat Japanse toetsenbord verwijderd, maar het lijkt erop dat die na een herstart gewoon weer vrolijk terugkomt.

Zou fijn zijn als dergelijke zaken in een opkomende verse van de firmware iets directer uitgeschakeld kunnen worden. De internet browser is namelijk niet een functie waar ik op een TV op zit te wachten. En zeker niet als verplichte optie. Laat een gebruiker zelf spullen installeren vanuit Google Play.

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Verwijderen???

Het enigste wat mogelijk is, is alleen uit te schakelen. Eerst de app stoppen en daarna uitschakelen.

 

suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!