Podziel się wrażeniami!
W ubiegłym miesiącu poprosiliśmy Was o nadsyłanie najlepszych zdjęć na konkurs fotograficzny „W ogrodzie”. Po analizie wszystkich świetnych zgłoszeń za najlepsze uznaliśmy fotografię Andraza Antonica. Andraz nie po raz pierwszy odnosi sukcesy w naszych konkursach: sześciokrotnie plasował się już w pierwszej trójce. Zapytaliśmy go, skąd czerpie pomysły, jakiego sprzętu używa i jak zrobił zwycięskie zdjęcie…
Mieszkam w Lublanie, pięknej stolicy Słowenii. Z zawodu jestem doradcą finansowym, pracuję w największej prywatnej firmie brokerskiej w Słowenii. Od pewnego czasu param się też fotografią, przede wszystkim sprzedażą odbitek.
Z fotografią mam do czynienia od wczesnego dzieciństwa, bo mój ojciec, odkąd tylko pamiętam, również robił zdjęcia. Pierwszy aparat kupiłem na początku liceum. To był jeden z pierwszych kompaktów cyfrowych, na jakie mogłem sobie pozwolić z moim skromnym budżetem, miał ze 2 megapiksele. Nie byłem łatwym dzieckiem, zawsze chciałem robić wszystko po swojemu — między innymi kupić pierwszy aparat bez konsultacji z ojcem. Ten automatyczny aparacik towarzyszył mi wszędzie, razem z 16-megabajtową kartą Memory Stick, która zawsze za szybko się zapełniała.
Oczywiście były to tylko zdjęcia z aparatu automatycznego. Z czasem miałem coraz lepsze aparaty, ale fotografować na poważnie zacząłem znacznie później. Myślę, że potrzeba na to trochę czasu, a poza tym trzeba dorosnąć i trochę przeżyć, żeby mieć coś do powiedzenia (niekoniecznie poprzez fotografię).
Zdjęcia na konkursy Sony EU wysyłam już od dobrego roku i muszę przyznać że... powiedzmy, że miałem szczęście! Na 7 zgłoszeń 6 razy udało mi się awansować do pierwszej trójki. Tym razem temat był dość ogólny i znalazłoby się przynajmniej 10 czy 15 naprawdę świetnych zdjęć, które mogły wygrać. Wcale nie byłem więc pewny wyniku i dlatego ten mail wywołał szeroki uśmiech na mojej twarzy.