annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Welke soundbar bij onze AF9 OLED tv?

profile.country.NL.title
Lonnie83
Ontdekker

Welke soundbar bij onze AF9 OLED tv?

Goedemiddag!

Wij hebben een prachtige OLED tv van Sony, af9. De verkoper zei dat een soundbar niet nodig is omdat de geluidskwaliteit van de tv erg goed is.

De kwaliteit is inderdaad oke, maar zeker niet heel goed. Vooral als ik muziek wil opzetten, vind ik de kwaliteit niet voldoende.

 

Heeft iemand een tip voor een soundbar die ik hierop kan aansluiten? En is het aan te raden om de tv dan als centre speaker te gebruiken?

Ik heb zojuist ook een Sony platenspeler besteld met Bluetooth functie. Deze wil ik ook graag aansluiten op de soundbar.

 

Hopelijk kan iemand mij helpen. Alvast bedankt!

 

Groet Lonneke

Tags (2)
11 ANTWOORDEN 11
profile.country.NL.title
wimledd001
Nieuw

Lonnie,

 

Wij gebruiken sinds december 2018 een HEOS soundbar en subwoofer en dat bevalt uitstekend.

Handige app op mobiel en tablet voor eenmalige instelling, meerder gebruikers en snelle selectie van muziekbronnen, ruimten etc, ook toegang via de bekende muziekbronnen als Spotify etc etc.

 

succes wim

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Ik zou minimaal voor een 5.1 soundbar draadloos gaan.

 


suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
Lonnie83
Ontdekker

dankje voor je advies Wim!

profile.country.NL.title
Lonnie83
Ontdekker

Dankje voor je advies 73's.

Zou een 5.1 altijd nog beter zijn dan onderstaand systeem? Hierover wordt gezegd dat achter speakers niet nodig zijn:

 

De Sony HT-ST5000 is een revolutionaire soundbar met draadloze subwoofer. Bij deze soundbar met 3.1 kanaals Dolby Atmos-technologie komt het geluid niet alleen vanaf de voorkant en zijkant, maar ook van bovenaf. Tijdens het kijken naar een film krijg je dankzij deze techniek het gevoel alsof je binnen in de film zit. Een overweldigende ervaring vanuit slechts één soundbar en de draadloze subwoofer zorgt voor een strakke bas. Dit zorgt voor meer beleving dan een standaard soundbar, maar voor de meest extreme Dolby Atmos-beleving kan je nog steeds het beste met achterspeakers en speakers aan het plafond werken. Wil je dat liever niet? Dan komt deze soundbar heel erg dichtbij.

profile.country.NL.title
Instaphoto
Expert

Geluid ervaring is zo iets persoonlijk. Probeer ergens te gaan luisteren. 

 

Persoonlijk vindt ik achter speakers wel iets toevoegen, maar zoals gezegd geluid is persoonlijk 😉

------------------------------------------------------------
Your camera is just a tool: You are the secret sauce! 😉 Mijn plekje op het Web
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

De ST5000 is heftig met de 7 speakers in de soundbar, de trouwens prijs ook. Of dat het funcioneel is de 7 speakers in onderling op deze afstand van elkaar, daar heb ik m'n twijfels over.

 

Zelf hier de RT5 waar in de soundbar links-midden-rechts op een  lengte van 1,08 mtr. Het verschil tussen links-midden-rechts is nauwelijks waarneembaar. Wel is het verschil waarneembaar tussen de subwoofer en de surroundspeakers, deze 3 zijn draadloos (ideaal) verbonden met de soundbar.

 

De RT5 is een perfecte aanvulling van het geluid i.c.m. de XG95 (Ziggo CI+) in de woonkamer.

 


73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
Lonnie83
Ontdekker

Oke, dankje! Ik ga eens opzoek naar een winkel waar ze beide apparaten hebben zodat ik ze kan testen.

Voor mij is het belangrijker dat ik mijn muziek in goede kwaliteit kan luisteren. (Iets belangrijker dan filmgeluid omdat ik minder films kijk)

profile.country.NL.title
Lonnie83
Ontdekker

Dankje!

Ik moet het inderdaad zelf gaan ervaren. Ik ga ook wat apparaten testen binnenkort.

profile.country.NL.title
Instaphoto
Expert

Belangrijkste; ga af op je eigen luister ervaring en niet op die van andere ! 😉

 

Persoonlijk zou ik dan kiezen voor een receiver met boekenplank speakers als muziek belangrijk is. Zo zelf gekozen in mijn hobby ruimte voor B&W 705 s2 boekenplank speakers voor muziek. Die staan in een 5.2.4 opstelling. 

------------------------------------------------------------
Your camera is just a tool: You are the secret sauce! 😉 Mijn plekje op het Web