annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Gebruikershandleiding CMT-CPZ3

profile.country.NL.title
pruyter
Nieuw

Gebruikershandleiding CMT-CPZ3

Ik ben al jaren in heb bezit van een Sony Micro HI-FI Component System namelijk de CMT-CPZ3.

Helaas ben ik de desbetreffende gebruiksaanwijzing kwijtgeraakt.

Op de website van Sony vond ik die gebruiksaanwijzing, geen probleem zou je zeggen ware het niet dat als je deze thuis op je home-printer afdrukt dan wordt de tekst zodanig verkleind (33%) dat die onleesbaar wordt.

Als ik de tekst op een A3-printer laat afdrukken dan wordt alleen de linkerkant afgedrukt waarbij dan ook nog alleen dat stuk in het Duits zichtbaar wordt en de Nederlands tekst al helemaal niet zichtbaar wordt.

Telefonisch contact met Sony heb ik als rampzalig ervaren, ik kreeg het gevoel het bos te worden ingestuurd met ook nog eens een advies waaraan ik totaal niets had. Dit probleem wordt veroorzaakt doordat Sony toentertijd de desbetreffende gebruiksaanwijzing heeft gefotografeerd en toen in een bestand op het internet heeft gezet waarna je de tekst niet meer kunt bewerken. Ik dacht dat een dergelijk bedrijf toch nog minstens één papieren gebruiksaanwijzing in hun archief zou hebben waarna deze zou kunnen worden gescand in ik tegen betaling natuurlijk deze tot de mijne zou kunnen maken, maar niets van dat alles. Er zit bij Sony geen enkele beweging in.

Nu mijn vraag: is er iemand op dit forum die mij op de een of andere manier uit de brand zou kunnen helpen?

Bij voorbaat alvast hartelijk bedankt!

Met vriendelijke groet,

 

Peter Ruyter

 

 

 

7 ANTWOORDEN 7
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Eerst de linker helft uitvergroten om via printscreen een afdruk maken. Daarna de rechter helft uitvergroten om via printscreen een afdruk maken.

 


suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
pruyter
Nieuw

Hartelijk bedankt voor het meedenken, echter ik heb geen flauw idee hoe ik kan kiezen tussen de linker- en rechterhelft. Als ik printopdracht geef, het betreft een A4 laserprinter, dan krijg ik het sterk verkleinde beeld van twee bladzijden gebruiksaanwijzing. Vergroting van de tekst heeft als resultaat dat het beeld buiten de kaders treedt dus ja het zou helpen als ik zou kunnen kiezen tussen een linker- en een rechterhelft en dan vervolgens per helft deze vergroten. Maar nogmaals hoe deel ik het beeld in twee helften?

Overigens vindt ik het meer dan teleurstellend van een bedrijf als Sony om zomaar zonder enige uitleg een gebruiksaanwijzing op het internet te zetten waar je totaal niets aan hebt als je die uitprint.

Uw aanwijzing zou de oplossing kunnen zijn die Sony verzuimt te geven,  maar......dan moet ik wel te weten komen hoe ik het beeld in tweeën deel.

Nogmaals dank voor uw poging om mij te helpen!

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert


@pruyter  schreef:

Overigens vindt ik het meer dan teleurstellend van een bedrijf als Sony om zomaar zonder enige uitleg een gebruiksaanwijzing op het internet te zetten waar je totaal niets aan hebt als je die uitprint.

Uit onderzoek is gebleken dan de gebruiker zelden of nooit de papieren gebruiksaanwijzing leest, maar de .pdf liever leest via het scherm.

 

Blijkbaar ontbreekt er enige kennis  hoe pdf file met een printscreen kan worden uitgeprint.

 


73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
pruyter
Nieuw

Hoe kan ik de tekst verdelen in een rechter- en linkerhelft? Dat was mijn vraag!

Bij voorbaat dank voor elke hulp om dit voor elkaar te krijgen.

Overigens staat mijn radio beneden in de woonkamer en mijn PC boven in mijn studeerkamer en dat wordt het wel een gedoe met heen en weer rennen (trap op, trap af) tussen radio en PC.

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Meerdere printscreens maken, deze allemaal opslaan daarna deze een voor een open en een voor een uitprinten.

 


suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
pruyter
Nieuw

Bedankt voor uw tijd om mij proberen te helpen, helaas ik krijg het niet voor elkaar. Blijkbaar heb ik meer detailstappen nodig. Op mijn leeftijd van 72 jaar ontgaan mij denk ik wat stappen.

Ik geef het dus maar op en moet dus op zoek naar een nieuwe radio-combinatie, maar dan wel van een ander merk waarbij ik dan hoop op een meer klantvriendelijke benadering van de zijde van de fabrikant.

Dat neemt niet weg dat ik het zeer op prijs stel dat u tijd aan mij heeft besteed om mij proberen te helpen.

Met vriendelijke groet,

 

Peter Ruyter

profile.country.NL.title
pruyter
Nieuw

Ik heb er voor de zekerheid nog eens naar gekeken en het probleem lijkt te zijn dat als ik met de rechtermuisknop click er niet verschijnt "een schermafbeelding maken" dat gebeurt wél als ik ergens op een willekeurige pagina met de rechter muisknop click. Hier is blijkbaar geen ontkomen aan want het openen van de PDF-file op de website van Sony lukt niet, deze moet eerst worden gedownload op mijn computer. Daarna open ik de gedownloade PDF-file en click dan met de rechter muisknop op het geopende bestand en het gewenste resultaat blijft uit.

Ik ben hier nu al uren mee bezig en ik zie vooralsnog geen uitweg.