Deel jouw ervaring!
Pas dit weekend een Sony KD-49XD8305 UHD TV aangeschaft en alles ingesteld en bijna alles werkt perfect.
Via de ingebouwde DVB-S/S2 tuner probeer ik mijn huidige satelliet ontvanger te vervangen.
Ik heb alle stappen gevolgd en de kabel direct in de Main poort van de DVB-S/S2 tuner gestopt en op de free-services gescand en een de gewenste kanalen gevonden.
Nu heb ik echter wel prima geluid, maar geen beeld bij deze kanalen. Ook krijg ik in de info banner de tekst 'No video' te zien.
Iemand enig idee waar ik het moet zoeken?
Ik heb met de gewone TV/DVD en andere externe apparaten wel gewoon perfect (HD) beeld.
Als ik de oude satteliet ontvanger gebruik en deze via SCART op de nieuwe Sony aansluit heb ik vervolgens wel weer prima geluid én beeld.
PS: ik heb ook nog (uit verveling) de DiSeqc Control settings gewijzgd etc, maar helaas geen verschil.
Dus lijkt het aan de DVB-S tuner (icm de schotel/kable?) te liggen?
Iemand enig idee of dit een combi-issue is of dat de tuner een fabricage fout lijkt te bevatten of dat het toch ergens een instelling moet zijn?
Alvast bedankt,
SA.
Welkom in de Sony Community,
Met de DVB-S/S2 tuner is helemaal niks mis mee. Heb hier gewoon beeld op de FTA-kanalen, zelfs diverse kanalen in 4K. Scan eens i.p.v. free services op all services.
suc6 ermee,
73's