annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Sony KD-49X8307c wifi valt vaak uit of weg.

profile.country.NL.title
Ozzie123
Ontdekker

Sony KD-49X8307c wifi valt vaak uit of weg.

Hallo,

 

Al twee jaar ben ik bezig om te proberen een stabiel Wifi signaal te krijgen op mijn tv. Maar iedere keer valt deze weg of is de verbinding verbroken na een paar dagen. 

 

De laatste update v3.925 zou verbeteren/verhelpen maar nee. Helaas. 

 

Nu kwam ik deze site tegen:

https://www.sony.nl/electronics/support/articles/00184183

 

Nu staat er binnen een straal van 1.5 mtr geen elektrisch apparaat. Maar kunnen de linker en rechter front speakertjes van de 5.1 surround ook storen om zo het Wifi signeel af te zwakken of volledig te onderbreken?

 

Wie heeft er raad?

 

 

3 ANTWOORDEN 3
profile.country.NL.title
molenpad11
Lid

Hallo, toevallig heb ik de zelfde tv deze heb ik gewoon bekabeld op mijn modem aangesloten, nooit problemen heb je dat al geprobeerd. Dat jouw front speakertjes storing op je WIFI signaal geven zou mogelijk kunnen zijn maar dat zou je zelf even moeten uitzoeken misschien staan ze te dicht bij de tv. Of misschien is je WIFI signaal onvoldoende en zou je eens aan een versterker kunnen denken. Staan je instellingen op je tv wel goed? Anders zou je ivm het wegvallen van je WIFI signaal eens kontakt op kunnen nemen met je provider. Wellicht kan deze uitkomst bieden of is je AOP (Abonnee Overname Punt) dat is waar het signaal je huis binnenkomt verouderd, dat is weer van je provider en mag je zelf niet aankomen. Wel vervelend dit, sterkte er mee.

profile.country.NL.title
Ozzie123
Ontdekker

@molenpad11, dank je wel voor je reactie.

 

Een paar dingen heb ik idd al geprobeerd. En ik kan idd de tv bekabelen maar dan heb ik nog steeds niets aan de Chromecast funtie in combinatie met mijn iPhone of iPad waarop ik de Ziggo app gebruik.

 

Als ik de WIFI verbinding opnieuw instel of herstel gaat het even goed. Het signaal lijkt ook wel sterk genoeg te zijn en er licht zelf op een paar meter een repeater om het WIFI signaal te verlegen. 

Een verouderd AOP is denk ik ook niet het probleem omdat mijn huis pas een kleine tien jaar oud is.

 

Het WIFI signaal valt alleen op de tv weg. Niet op andere apparaten. En als ik naar de instellingen kijk en oof de mogelijkheid om vide "beginner" of "expert" de WIFI weer eens installeer dan is dat allemaal oké.

Ik weet dan ook niet wat ik nog meer zou moeten instellen of veranderen. 

 

Mocht je tips hebben hoor ik het graag. Ik ga nog even puzzelen en misschien wel even de speakers van de muur schroeven.

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Hoezo funcioneerd de Chromecast functie niet als de X8307c bekabeld is aangesloten i.c.m. de draadloze tablets of phones. Tuurlijk wel, en ook i.c.m. de ZiggoGO app, het is tenslotte hetzelfde thuisnetwerk de LAN en de WiFi.

 


73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!