annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

OLED KD-65AF9 - Het geluid valt erg tegen of subwoofers werken niet (juist).

OPGELOST
profile.country.NL.title
The-4Ce
Ontdekker

OLED KD-65AF9 - Het geluid valt erg tegen of subwoofers werken niet (juist).

In elke review die ik lees zijn ze lirisch over het geluid van de Acoustic Surface Audio+ van de AF9, een soundbar zou niet meer nodig zijn.

Quote www.homecinemamagazine.nl: De klank is krachtig, maar prima gedetailleerd, en heeft een flinke en strakke baslijn. Maak je dus geen zorgen dat je voor het scherm geen soundbar meer kunt plaatsen (die zou een deel van het beeld verbergen). Deze Sony heeft dat niet nodig. Muziek, film, dialogen, we waren aangenaam verrast door het resultaat.

En daar ligt het probleem bij mijn AF9, deze produceert namelijk bijna geen 'flinke en strakke baslijn'?!?

Heb van alles geprobeerd in de geluidsinstellingen, alle smaken doorlopen die de AF9 via de geluidsinstellingen aanbiedt en zelf alle standen van de equalizer geprobeerd, al deze handelingen leveren geen bevredigend resultaat op.

Als ik de volume opvoer naar standje 40 - 50 wordt het beter maar het vergelijken met een vervangende soundbar... lijkt mij erg overdreven!

Ik heb deze KD-65AF9 juist aangeschaft zodat ik niet afhankelkijk ben van een soundbar maar het lijkt er op dat ik toch tot aanschaf moet overgaan van een sounbar en daar ben ik zééér teleurgesteld over.

Begrijp me niet verkeerd, het beeld is prachtig maar om daar zo'n hoge aanschafprijs voor te betalen?? Andere merken leveren ook een goede hoge beeldkwaliteit en dan liggen de aanschafprijzen een stuk lager, laag genoeg om een hele goede soundbar aan te kunnen schaffen.

 

Maar...

Het kan natuurlijk ook zijn dat van mijn AF9 de in achterkant aanwezige subwoofers niet juist werken of dat ik ze niet juist heb ingesteld waardoor ze niet voldoende geactiveerd worden? 

Als ik het geluid vergelijk met de aanwezige winkel exemplaren dan hoor ik verschil maar ook daar staat de volume hoog en is de 'idiale'omgeving natuurlijk anders dan thuis, men probeert tenslotte televisies te verkopen.

Mijn vraag is dan ook... wie heeft ervaring met het geproducerde geluid van de Acoustic Surface Audio en in achterkant aanwezige subwoofers van een KD-AF8 en/of KD-AF9?

Zijn jullie wel te spreken over het geluid of valt het jullie ook tegen?

Ook heb ik gelezen dat de KD-AF8 gebruik kan maken van sony active subwoofer 'swf-br100' via koptelefoon passtrough zoals bij vorige televisiemodellen van Sony, klopt dit (zou ook mooie oplossing zijn voor de AF9)?

Heeft iemand al een active subwoofer aangesloten op de KD-AF9 want volgens leverancier van mijn AF9 kan dit niet en ben benieuwd of het inderdaad niet mogelijk is?

Elk ander advies om tot een beter geluid te komen, anders dan AF9 omruilen en soundbar + subwoofer aanschaffen, is van harte welkom!

 

Mvg. Harry

1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING

Geaccepteerde oplossingen
profile.country.NL.title
The-4Ce
Ontdekker

Hoi 73's,

 

Het probleem is opgelost!!!

 

Gisteren BCC en MM bezocht om te testen/luisteren dat het toch echt aan mijn AF9 lag.

En inderdaad, wat een verschil in geluid, ook bij lage volumes (tussen 20 & 24 geluisterd).

Bass test uitgevoerd via YouTube, daar hoorde je aanmerkelijk heel veel verschil en daarom advies gekregen om alle aangesloten apparatuur te verwijderen van mijn AF9 en een Factory reset uit te voeren (Instellingen ==> opslag en herstel ==> fabrieksinstellingen terug zetten). 

Hierna alles aangesloten, YouTube gestart en op eigen AF9 de Bass test uitgevoerd.

Tadaaa... :music: en daar was dan eindelijk het geprezen geluid van de Acoustic Surface Audio+ !!!

Toch nog even de geluidsinstellingen nagelopen en daar zag ik de boosdoener, Geluid ==>  Geavanceerde instellingen ==> Geavanceerd automatisch volume.  Zet deze op ‘auto’ i.p.v. ‘uit’ en weg is je mooie geluid, volume wordt gelijk met bijna de helft gehalveerd en bass is niet om aan te horen.

 

Dus al met al opgelucht en kan weer rustig slapen, heb geen soundbar nodig maar zou toch wel fijn zijn als er alsnog de optie was om er de sony active subwoofer 'swf-br100' op aan te sluiten want deze produceert een diepere bass.

Deze optie is bij de KD-AF8 via Geluid ==> Koptelefoon ==> Subwoofer  wel aanwezig. Wie weet kan dit met een firmware upgrade meegenomen worden als nieuwe extra optie bij de KD-AF9.

 

73’s evengoed bedankt voor de genomen tijd en moeite om tot een oplossing te komen. Het forumonderwerp kan als opgelost worden beschouwd en afgesloten worden!

 

Gr. Harry

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

5 ANTWOORDEN 5
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Welke bron (DVB/HDMI) wordt AF9

Is het aangeboden audio signaal niet te laag ingesteld?

 


73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
The-4Ce
Ontdekker

Bron die gebruikt is, is een ziggo mediabox XL aangesloten met HDMI High Speed kabel op HDMI 2 van de AF9. 

Jammer dat het aansluiten van alleen een active subwoofer niet mogelijk is, dan was probleem snel opgelost. Nu wordt het waarschijnlijk toch het aanschaffen van een soundbar inclusief active subwoofer. 

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Night mode in gebruik?

 

Wat gebeurd er als je de AF9 van het digitale coax signaal voorziet?

Schik niet van het beeld!!!

Hetzelfde probleem met het geluid?

 

 


suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
The-4Ce
Ontdekker

Hoi 73's,

 

Het probleem is opgelost!!!

 

Gisteren BCC en MM bezocht om te testen/luisteren dat het toch echt aan mijn AF9 lag.

En inderdaad, wat een verschil in geluid, ook bij lage volumes (tussen 20 & 24 geluisterd).

Bass test uitgevoerd via YouTube, daar hoorde je aanmerkelijk heel veel verschil en daarom advies gekregen om alle aangesloten apparatuur te verwijderen van mijn AF9 en een Factory reset uit te voeren (Instellingen ==> opslag en herstel ==> fabrieksinstellingen terug zetten). 

Hierna alles aangesloten, YouTube gestart en op eigen AF9 de Bass test uitgevoerd.

Tadaaa... :music: en daar was dan eindelijk het geprezen geluid van de Acoustic Surface Audio+ !!!

Toch nog even de geluidsinstellingen nagelopen en daar zag ik de boosdoener, Geluid ==>  Geavanceerde instellingen ==> Geavanceerd automatisch volume.  Zet deze op ‘auto’ i.p.v. ‘uit’ en weg is je mooie geluid, volume wordt gelijk met bijna de helft gehalveerd en bass is niet om aan te horen.

 

Dus al met al opgelucht en kan weer rustig slapen, heb geen soundbar nodig maar zou toch wel fijn zijn als er alsnog de optie was om er de sony active subwoofer 'swf-br100' op aan te sluiten want deze produceert een diepere bass.

Deze optie is bij de KD-AF8 via Geluid ==> Koptelefoon ==> Subwoofer  wel aanwezig. Wie weet kan dit met een firmware upgrade meegenomen worden als nieuwe extra optie bij de KD-AF9.

 

73’s evengoed bedankt voor de genomen tijd en moeite om tot een oplossing te komen. Het forumonderwerp kan als opgelost worden beschouwd en afgesloten worden!

 

Gr. Harry

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Mooi dat het is opgelost d.m.v. de fabrieksreset.

Bedankt voor je feedback met de oplossing.

 


suc6 ermee,
73's

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!