annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Interactieve TV werkt niet meer op KD-55X8507C

Roel_B
Ontdekker

Interactieve TV werkt niet meer op KD-55X8507C

Sinds de update naar de nieuwse firmware (v3.169) van 06-01-2016 werkt de interactieve TV van Ziggo niet meer. Voorheen werkte het prima. Wie weet er een oplossing? (zie op het forum dat er voor andere toestellen een extra update is uitgebracht).

 

Ik werk overigens met een Quantis CI+ 1.3 module en heb alles (behalve factory reset van TV) al geprobeerd. Signaal is 100% Niveau 80%. CI module ook al eens verwijdert en terug gezet naar factory default.

15 ANTWOORDEN 15
PRUTTELAAR
Ontdekker

19 februari 2016 firmware update uitgevoerd op sony KD-43X8307C.

Ik kijk ziggo interactief in combinatie met een smit kaartmodule.

Vanaf dat moment loopt het toestel vast bij het wisselen van tv kanalen.

Toestel reageerd niet meer op afstand bediening, enige manier is stekker eruit en opnieuw opstarten.

Oplossing van sony; schakel interactieve tv uit in je instellingen (rode knop etc etc) en dan kun je weer tv kijken.

Dat zijn pas oplossingen!!!!

Ziggo gebeld, reactie van ziggo, 'dan moet je bij sony zijn want zij hebben het probleem veroorzaakt in hun nieuwe firmware update.

Ik begrijp het allemaal niet zo goed meer.

Is er iemand die een oplossing heeft voor dit probleem, zonder dat ik weer een kastje van het een of ander tussen moet schuiven?

Overigens heb ik de TV en de kaartmodule (lekker compact en praktisch) 5 weken geleden nieuw aangeschaft.

Alvast dank voor jullie reacties.

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Welkom in de Sony community,

De oplossing is niet van Sony zelf, maar van de community leden. We verwachten dat Sony aankomende week met de oplossing komt. De Community leden die problemen hebben na de update v3317 gebruiken liever de work around dan dat het toestel vast staat en elke keer opnieuw opstart (reset) het is tijdelijk een keuze maken tussen ongestoord TV kijken of de vastlopers dan maar tijdelijk geen ITV. De keuze is natuurlijk aan jouw.

 

suc6 ermee,
73's

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
Supernovasx
Lid

Precies wat @pa3eia zegt. De tijdelijke oplossing komt van de community leden af. Sony is inmiddels op de hoogte van dit probleem en de Firmware is ook offline gehaald.

 

Ik heb hem wel geinstalleerd en sinds Vrijdag een CI+ Module in mijn KD-55X8509C zitten en ik heb (gelukkig) geen problemen. Ik ben ook pas een week of 2 in het bezit van de tv. Ik denk dat Sony heel snel met een oplossing komt. Beste oplossing nu was geweest als Sony je de mogelijkheid zou bieden om terug te gaan naar een vorige versie maar dat kan schijnbaar niet...

Roel_B
Ontdekker

Omdat ik al even op de nieuwe functie van het opnemen zat te wachten (ik wil intussen van de Cisco HDD recorder van Ziggo af) heb ik met enige aarzeling de firmare update (3317) gelijk geïnstalleerd. Alles leek prima en even een paar test opnames gedaan op een externe USB SSD drive. TV gaf netjes aan dat er een andere USB poort gekozen moest worden (die aan de zijkant van de TV werkte niet, maar direct naast de Coax kabel wel). Even initialiseren en voila. Test opnames waren van NPO3, alles in orde dacht ik. Totdat ... ik 's avonds een opname wilde doen van Discovery. De opname starte, maar vervolgens gaf de TV een error melding dat het kanaal gecodeerd was. En dus geen beeld meer. Omdat ik ook een Smart Card C+ 1.3 heb, dacht ik datr het daar misschien aan lag. Even verwijdert, tv geboot, card weer terug, etc. En beeld weer terug. Bij de volgende opname was het echter weer raak. Geen beeld. Ik ontdekte toen ook dat wanneer je de opname afbreekt, het beeld weer terugkeert. Verder heb ik met de uopdate nog geen issues gevonden, anders dat On demand (rode knop) nog steeds niet werkt.

 

Afijn, kijken wanneer Sony met de oplossing komt.

Roel_B
Ontdekker

Beste,

 

Vanmorgen zag ik ineens de rode knop (met de tekst "aan") weer in het scherm verschijnen. On demand lijkt dus weer te zijn hersteld. Ik weet niet wat en door wie, maar het werkt dus weer. Voorlopig ....

 

Groeten, Roel

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Mogelijk heeft het hier mee te maken.

 

73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!