annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Foto's opslaan op TV KD-43x8309c

profile.country.NL.title
F1-Fredje
Nieuw

Foto's opslaan op TV KD-43x8309c

Hallo allemaal,

Ik zou graag willen weten hoe je zelf gemaakte foto's op de android TV kan opslaan.

Er staan een aantal foto's standaard op als screensaver maar ik wil graag eigen werk als screensaver hebben.

Heb van alles geprobeerd en gegoogled maar kan het niet vinden.

Iemand een idee?

grt Fredje

11 ANTWOORDEN 11
profile.country.NL.title
F1-Fredje
Nieuw

Hallo wimcdejong,

Dank voor je bericht.

Op het ogenblik heb ik een verbinding van PC naar TV met HDMI en gebruik ik dat voor de slide show.
Dit is natuurlijk een beetje ouderwets maar werkt goed.
Nadeel is dat de PC dan aan moet staan.
Andere optie die ik ook wel eens doe is casten vanaf een tablet maar dan komen de foto’s een beetje donker over.

Het begrip NAS heb ik van gehoord, maar gebruik ik zelf nog niet.
De NAS is zeker iets waar ik me nog in ga verdiepen.

Allemaal bedankt voor de opties en aanbevelingen

Grt Fredje



Verzonden vanuit Mail voor Windows 10
profile.country.NL.title
wimcdejong
Lid

Een NAS kan zoveel meer toevoegen in je huis.

- je kan films, foto's, data streasmen naar TV, PC en tablet.

- je hebt in je huis een centrale plaats waar alles staat, met backup functies.

- voor iedere gebruiker een aparte paats om je data te bewaren, op te slaan, en/of te delen met anderen.

 

Zelf heb ik een Synology met 2 drives, elk 3 TB, plus twee drives, elk 4 Tb in RAID-mirror. De laatste twee staan dus gespiegeld, als er een drive stuk gaat, heb ik altijd mijn data nog. Effectief maar 4 Tb, maar hierop staan alle gegevens die ik beslist niet kwijt wil.  In mijn huis heb ik 5 PC's, twee in de huiskamer, eentje in mijn werkkamer, eentje in mijn hobbykamer, en eentje in de kamer van m'n zoon. Ook komen soms andere kinderen thuis met laptops, als ze aan staan, hebben ze ook verbinding met de NAS.

Op elke PC, laptop, etc kunnen ze verbinding krijgen met de NAS, elke PC heeft daarbij een drive K, L, M.

Op de NAS staan allerlei programma's, zoals het office pakket, Iedere PC draait office, excel word via de NAS, en kan ook de documente daarop opslaan in zijn eigen "mijn documenten"map. Iedereen heeft een eigen map, logt ook in met eigen naam/passwoord bij het opstarten van windows.  Iedereen kan oook op de gedeelde map, en daar zaken plaatsen die iedereen kan zien. Zelf ben ik de admin, kan alles bekijken.  Ik download veel films via torrents, newsgroepen, en plaats dat ook op de NAS, films in de map VIDEO, muziek in de map MUSIC.   Ik kan dan via mijn sony de films afspelen vanaf mijn NAS als deze binnen is, muziek afspelen viua de map MUSIC.  Tevens kan ik, als ik met vakantie ben in Italië, ook mijn NAS benaderen vanaf de camping, en dat gebruiken als prive-cloud opslag, of zelfs te werken, ook mijn zakelijke gegevens staan erop.

leuke link:  https://computertotaal.nl/artikelen/pc/nas-systemen-getest-wat-is-de-beste-nas/

 

echt een aanrader een NAS,  succes