annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Android TV Ondersteuning

profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Android TV Ondersteuning

Dit topic dient als informatiepunt en discussie platform voor alle vragen en oplossingen omtrent Sony Android TV.

 

Edit: Fix voor het "freeze" issue is hieronder te downloaden (03-11-2015)

4K TV Firmware update download: KLIK

 

Full HD TV Firmware update download: KLIK

 

Sony werkt continu aan verbeteringen en updates voor Android TV. Nieuwe apps worden dagelijks toegevoegd en er wordt regelmatig verbeteringen toegebracht aan het gebruiksgemak.

 

In dit topic kun je aangeven wat je zelf tegenkomt met het dagelijks gebruik van je Android TV. 


De feedback hier kan direct door Sony gebruikt worden om ondersteuning te bieden in de vorm van een oplossing. Tips & tricks en waar mogelijk kan de feedback zelfs bijdragen aan toekomstige firmware updates.

 

Voor algemene vragen over Android TV is er een support site ingericht. Veel vragen over gebruik en informatie over hoe bijvoorbeeld firmware updates geïnstalleerd kunnen worden, worden hier uitgelegd. Deze site is hier te benaderen.
Een uitgebreide lijst met veelgestelde vragen zijn hier te vinden. 

 

Mocht je vraag hier niet beantwoord worden, dan is dit Android TV topic een mogelijkheid om je vraag, probleem of tip met Android TV gebruikers te delen.

 

Eerste Tips & tricks:

 

  • Bij eerste installatie adviseren we de TV tijdens de set-up te laten verbinden met het internet. Hiermee ben je niet alleen verzekerd van de laatste mogelijkheden, ook ben je verzekerd dat de TV de meest recente software gebruikt.
  • Android TV updates worden alleen automatisch gestuurd indien de algemene voorwaarden van Sony en Google geaccepteerd zijn.
  • De Android TV is slimmer dan ooit tevoren. Je zou kunnen stellen dat je TV ook meer als een computer acteert dan ooit tevoren! Momenteel is bekend dat een power off/ power on (stekker er uit 20sec wachten en stekker er in) in veel gevallen van issues al voor een oplossing zorgt.

 

Aangekondigde updates:

Feature Geplande Update
Hbbtv ondersteuning Zomer 2015
Internet Browser/ Opera browser Zomer 2015
HDD opname Zomer 2015
1.434 ANTWOORDEN 1.434
profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Reboot bug krijgt eerder een update. Begin september. 
Dus niet anderhalve maand wachten, eerder twee weken. 

DeBroin
Nieuw

@Vinc_E,

 

Wat zit er verder nog in deze update, enig idee hiervan? Wordt hierin toevallig ook het 5.1 sound issue in apps aangepakt, waaronder bv Netflix?

Zoals er hier, en op het UK forum, al meerdere mensen hebben gedaan, begin ik ook sterk te overwegen om mijn toestel terug te brengen. Niet alleen zijn er nog verschillende issues en bugs met de software, ook veel geadverteerde functies zijn simpelweg nog niet geimplementeerd, zoals @amrnld al aanhaalde.

 

Ik begrijp maar al te goed dat jij persoonlijk hier niets kan aan verhelpen, dus no offence intended, maar gezien de opeenstapeling van gebeurtenissen (deel vd functionaliteit ontbreekt, bugs allerhande, Sony die via verschillende kanalen het hoofd in het zand lijkt te steken) denk ik dat er hier velen stilaan een beetje moedeloos geworden zijn. Tenslotte hebben wij zuurverdiende centen betaald aan een toestel waarvoor we wel beta testers lijken te zijn.

 

Hopelijk kan je ons verder op de hoogte houden :slight_smile:

profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

De update van eind volgende week is puur de herstart bug. 
Die kan via de de support site gedownload worden. 

 

De update eind september, zou dus het sound issue in Netflix verhelpen. Ook het wegvallen van beeld geluid bij HDMI wisseling en het te lang blijven staan van de EPG. Het zappen wordt ook sneller/responsiever. 

 

Ik weet niet of de datum voor de update later in september vast staat, dat kan veranderen net als wat er opgelost wordt. 
De features (zoals recording) die toegevoegd worden, staan in de planning. Daarweet ik geen datum van alleen. 

niek1978
Lid

Dank je voor de duidelijkheid.

Hopelijk kijkt men niet alleen naar Netflix wbt de sound issue.

Ook via Kodi werkt de pass-through niet.
(zowel 5.1 als 2.0) Wanneer de tv ingesteld staat op geluid via audiosysteem wordt nog steeds geen geluid doorgevoerd.
Het volume van de tv knalt wel ineens tot 99 en als ik dan een menutoets aanraak blaas ik bijna de speakers van mijn tv op.

Omdat de issue met de audio via apps nog niet is opgelost heb ik ook nog geen Netflix abonnement genomen.
Dat was ik wel van plan toen ik deze tv kocht omdat ik daar ook meer 4k content kan vinden.... Dat wil ik graag bekijken met het juiste (5.1) geluid wat erbij hoort.

Kortom ik hoop op een goede update die dit oplost bij zowel Netflix als Kodi of een andere app...
freb01
Ontdekker

Gewoon terug brengen, heb ik al in juli gedaan. 

niek1978
Lid

Ik heb gelukkig nog mijn popcorn hour a-300 en voorlopig vang ik het daarmee op.

Verder zijn de beeldkwaliteit en natuurgetrouwe kleuren gewoon erg goed. Ik kijk met plezier gewoon tv of film. De upscaling doet het ook prima.

En ja het is niet netjes om een product in de markt te zetten als het niet af is.
Het gevoel bèta tester te zijn is er ook bij mij.

In de basis blijft het dus een goed toestel en ik ga ervan uit dat Sony zich aan zijn/haar woord houdt.

Aangezien zij meerdere tv's met Android op de markt willen brengen zijn ze er bij gebaat om alle beloofde functionaliteiten op orde te brengen en dat in een stabielere omgeving.

De stabiliteit mag nog verder verbeterd worden.
Het rebooten of usb apparaten in een andere poort stoppen om het weer naar behoren te werken moet anders.
Audio pass-through (vanuit verschillende apps) moet ook gefixt worden.
Daarnaast de usb recording en mss nog andere functionaliteiten waarmee geadverteerd is.

We zijn op weg maar er is nog heel wat werk aan de winkel...
Sony moet hard aan de slag om de reputatie niet dezelfde kant uit te laten gaan als oa Philips de afgelopen jaren.

Philips is sinds overname door Chinezen minder degelijk en erg buggy.
Samsung vaart op marketing en curved tv. Maar vergeet dat kijken onder een hoek normaal is in een huishouden.
Panasonic is erg goed, moeilijk leverbaar en ondersteuning is zeer matig.

Sony grijp je kans 😉

Verzonden vanaf mijn Sony Xperia™-smartphone
profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Vanaf donderdag kun je de update voor het reboot issue op het ondersteunings gedeelte van de Sony site vinden. 
Update is een ongeveer 1 GB en kan via USB op de TV gezet worden. Duurt in totaal ongeveer 40 minuten en dan is het issue verleden tijd :slight_smile:

 

De volgende update zal beschikbaar zijn via het toestel zelf en omvat meer stabiliteits verbeteringen. 
Datum is niet confirmed nog alleen. 

profile.country.NL.title
slinksekees
Ontdekker

Ik probeerde de kleuren van mijn Sony Android TV te kalibreren met daarvoor bedoelde kalibratie-afbeeldingen maar de interface waarin je onderdelen als contrast, helderheid, etc. kunt aanpassen is zo groot dat je het onderliggende beeld niet meer geheel kunt zien. Het secuur afstellen wordt daardoor onmogelijk.

 

Is er een mogelijkheid om de interface kleiner te maken of te verbergen?

rocdefrost
Ontdekker

Ik heb verticale balken met name te zien bij voetbalwedstrijden (vertical bending op

Sony KDL65W855). Heeft iemand hier ook last van? Gaat dit ook in een software update opgeslost worden of moet ik dit met de leverancier opnemen. Het is erg duidelijk en vervelend.

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Welkom SlinkseKees,

 

Wil je misschien met ons delen over welk type het gaat?

 

De grote van de menu interface is niet aan te passen bij de 2015 Bravia lijn.

 

 

73's

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!