annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Android TV Ondersteuning

profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Android TV Ondersteuning

Dit topic dient als informatiepunt en discussie platform voor alle vragen en oplossingen omtrent Sony Android TV.

 

Edit: Fix voor het "freeze" issue is hieronder te downloaden (03-11-2015)

4K TV Firmware update download: KLIK

 

Full HD TV Firmware update download: KLIK

 

Sony werkt continu aan verbeteringen en updates voor Android TV. Nieuwe apps worden dagelijks toegevoegd en er wordt regelmatig verbeteringen toegebracht aan het gebruiksgemak.

 

In dit topic kun je aangeven wat je zelf tegenkomt met het dagelijks gebruik van je Android TV. 


De feedback hier kan direct door Sony gebruikt worden om ondersteuning te bieden in de vorm van een oplossing. Tips & tricks en waar mogelijk kan de feedback zelfs bijdragen aan toekomstige firmware updates.

 

Voor algemene vragen over Android TV is er een support site ingericht. Veel vragen over gebruik en informatie over hoe bijvoorbeeld firmware updates geïnstalleerd kunnen worden, worden hier uitgelegd. Deze site is hier te benaderen.
Een uitgebreide lijst met veelgestelde vragen zijn hier te vinden. 

 

Mocht je vraag hier niet beantwoord worden, dan is dit Android TV topic een mogelijkheid om je vraag, probleem of tip met Android TV gebruikers te delen.

 

Eerste Tips & tricks:

 

  • Bij eerste installatie adviseren we de TV tijdens de set-up te laten verbinden met het internet. Hiermee ben je niet alleen verzekerd van de laatste mogelijkheden, ook ben je verzekerd dat de TV de meest recente software gebruikt.
  • Android TV updates worden alleen automatisch gestuurd indien de algemene voorwaarden van Sony en Google geaccepteerd zijn.
  • De Android TV is slimmer dan ooit tevoren. Je zou kunnen stellen dat je TV ook meer als een computer acteert dan ooit tevoren! Momenteel is bekend dat een power off/ power on (stekker er uit 20sec wachten en stekker er in) in veel gevallen van issues al voor een oplossing zorgt.

 

Aangekondigde updates:

Feature Geplande Update
Hbbtv ondersteuning Zomer 2015
Internet Browser/ Opera browser Zomer 2015
HDD opname Zomer 2015
1.434 ANTWOORDEN 1.434
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Verticale bending wordt niet opgelost door een firmware update.

Teruggaan naar de leverancier van de W855  lijkt mij de oplossing.

 

Suc6 ermee,

73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
slinksekees
Ontdekker

Het gaat om een KD43X8308CB.

 

Ook schijnt casten vanaf de NPO-app niet te werken. De koppeling werkt, want ik zie de interface van NPO op de tv. De uitzending begint alleen niet met afspelen. Het casten van YouTube lukt daarentegen wel. Ik doe dit beiden vanaf een iPhone of iPad.

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Om de beeld instellingen te kunnen aanpassen komt toch alleen het schermpje rechts onder in beeld om de voorkeur instelling aan te passen, de grote van dit scherm is niet aan te passen.

 

Ook hier is het niet mogelijk om met de NPO Android applicatie te casten. Na het selecteren van een uitzending blijft na de koppelling de uitzending steeds opnieuw starten. Met andere applicatie's is het casten wel gewoon mogelijk.

 

73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
slinksekees
Ontdekker

Voor beeldinstellingen krijg je inderdaad een interface rechtsonder in beeld. Deze is alleen erg groot. Een afbeelding als deze is bijvoorbeeld niet te gebruiken omdat de interface eroverheen staat.

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

De NPO Hbb-TV toepassing is al enkele maanden aanwezig op het "oude" Digitale netwerk van UPC en werkt naar volle tevredenheid. Sinds kort ook de SBS Hbb-TV toepassing, helaas is er geen standaard voor Hbb-TV bij de zenders en is deze toepassing nog niet bereikbaar op de AndroidTV 2015 lijn.

Op de satelliet zenders waar de Hbb-TV toepassing aanwezig is werkt deze ook naar volle tevredenheid.

 

73's

 

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Het tijdschema voor de ontbrekende functie's is helaas ondertussen weereens aangepast.

 

73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
amrnld
Lid

Ik ben zo ondertussen wel klaar met deze fratsen van Sony.

In de product sheet online staat USB HDD opname nog steeds op "Ja" dit is gewoon misleiding van de consument. Nu staat het tijdsschema voor deze functie op "dit jaar". Dat is nogal een los begrip.

 

Inmiddels wordt er gewerkt aan nieuwe producten en zie ik een reeel risico dat we hier met een halfbakken betamodel blijven zitten.

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Op dit moment staat er een nieuwe update v2333 klaar, deze update is alleen via de website binnen te halen zoals al eerder is gemeld.

 

Installatie procedure:

- Download de .zip via een pc

 - Kopieer de .zip naar een USB Stick

 - Unzip het bestand .zip op de USB Stick als .pkg

 - Plaats de USB Stick in de TV

 - Zet de TV aan, het bestand .pkg wordt gezien

   Eventueel de TV een reset geven d.m.v. de groene toets 10 sec ingedrukt houden

 - Nadat de update is geinstalleerd worden er 190 applicatie's bijgewerkt

 

suc6 ermee,

73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
momoski
Ontdekker

Ik heb de 55X8509C sinds gisteren. Ik krijg mijn tv niet voorzien van de laatste firmware update:

 

Via toestel:

1. Hersteld naar fabrieksinstellingen

2. TV bijwerken tijdens installatie. Download stopt bij 53% met melding om het later weer eens te proberen.
3. Later proberen (via Help, Software bijwerken etc) stopt de download weer bij 53%.

 

Via de site met update v2333:
1. Bestand via Sony site gedownload op USB stick (http://www.sony.nl/support/nl/content/cnt-dwnl/prd-tvhc/bravia-kd-x-firmware-update-v2333-eub/KD-55X...

2. Stick in tv en update begint. Kopieren van bestanden tot 53% en dan reboot zonder verdere update.

 

Netwerk is een bedraad netwerk en alle andere services werken goed.

Privacy reglement is akkoord.
Verder nog geen apps geinstalleerd en interne HDD nog 8Gb beschikbaar.

 

Maar ik begrijp nu eigenlijk dat deze update geen 5.1 gaat bieden op Netflix. Dat is balen, ik had direct mijn abbo geupgrade. En ik had ook al een HDD gekocht voor tv opnemen, maar ik begrijp dat dit ook nog niet kan.

 

Ik heb een extra verzekering afgesloten waarbij ik binnen 4 weken nog van gedachten kan wisselen. Moet ik overwegen om toch over te stappen op Samsung? P.S. Welke tv zou dan vergelijkbaar zijn met de Sony KD55X8509?

 

Groet

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Welkom,

 

Had hier het ingepakte bestand (.zip) op de USB Stick staan maar ook de uitgepakte (.pkg) versie op de USB Stick.

De X8509c met de USB Stick een harde reset d.m.v. de uit knop (groene) ingedrukt houden tot dat de X8509c uitgaat.

Zo lukte mij het wel om de v2333 afgelopen donderdag te installeren.

 

Suc6 ermee,

73's

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!