annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Worden instellingen A7RIII gewist bij accu-wissel ?

profile.country.BE.title
FOTOGRAFIELAMP
Lid

Worden instellingen A7RIII gewist bij accu-wissel ?

De Sony A7RIII heeft tal van instellingsmogelijkheden.

Zou het kunnen dat bij batterijwissel deze instellingen wijzigen of niet meer dezelfde zijn.

Hoe komt het dat soms de instellingen van de camera veranderen ?

 

 

5 ANTWOORDEN 5
profile.country.NL.title
Sigiphoto
Expert

@FOTOGRAFIELAMP

 

Hmmm, lijkt me vervelend! Ik heb die ervaring niet met de A7R2...

Heb je de update naar Firmware 2.0 uitgevoerd? Ik las op SAR dat daar nogal wat problemen mee zijn als je geen originele Sony batterijen gebruikt...

https://www.sonyalpharumors.com/new-a7iii-and-a7riii-f2-0-firmware-causes-issues-with-third-party-ba...

 

Dus vraagje;

- Komt het voor bij de originele Sony batterijen of gebruik je (ook) third party batterijen?

 

Hoor van je 

grt, Sigi

mijn foto's op; 500px en
profile.country.BE.title
FOTOGRAFIELAMP
Lid

1) Ik gebruik originele Sony batterijen

2) Firmware  is 1 dus nog niet bijgewerkt... wellicht zit hier het probleempje?

3) Ik werk met een iMac , ik weet dat ik een speciale driver moet installeren, (MAC OS High Sierra) vooraleer de firmware update te plaatsen , maar toch is er een probleem, het lukt niet via massa store, de versie 1 te upgraden naar 2...?

4) Geen idee waar het fout loopt (eerder lukte een update met mijn A7R2 wel, maar dus met de A7R3 lukt het niet en met de nieuwe driver ook niet)

 

profile.country.BE.title
FOTOGRAFIELAMP
Lid

Blijkbaar is er een gebroken link  van Sony ivm de update naar versie 2 voorde Sony A7R3

Via deze link ben ik  verder geholpen en helaas NIET door Sony . Ik heb na veel zoek werk de upgrade  op een normale manier via mijn Imac kunnen doorvoeren !

https://www.youtube.com/watch?v=s_EoP28crJA

 

 

profile.country.NL.title
Sigiphoto
Expert

@FOTOGRAFIELAMP

 

Goed dat je je ervaring gedeeld hebt!  Veel fotoplezier met je A7R3!

 

grt,

Sigi

mijn foto's op; 500px en
profile.country.NL.title
Amfion
Expert

Hi @FOTOGRAFIELAMP

Even hierop terugkomend: Een batterijwissel kan niet zorgen voor andere instellingen.

Wat wel kan is dat je door het wisselen van A S M P sommige instellingen wel of niet kan kiezen of dat deze doordat je naar een semi-automatische of handmatige stand gaat, anders worden.