annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Sony A9

profile.country.NL.title
hvlent
Ontdekker

Sony A9

De huidige software van de Sony A9 laat niet toe dat bij het maken van foto’s of beelden automatisch wordt overgeschakeld van slot1 (zodra die vol is) naar slot2.

Dit is nu een handmatige actie, en toch wel vervelend als je net in een snelle serie foto’s zit.

Wellicht dat een ontwikkelaar dit leest en deze functie op wil nemen in een nieuwe update van de software

7 ANTWOORDEN 7
profile.country.NL.title
Instaphoto
Expert

Bedoel je als de geheugenkaart vol is? Je kunt het instellen dat deze bij vol naar kaartslot 2 gaat. Dit kan bij "record media settings" 

 
------------------------------------------------------------
Your camera is just a tool: You are the secret sauce! 😉 Mijn plekje op het Web
profile.country.NL.title
hvlent
Ontdekker

Ik neem aan dat je hier de setting “select.opn.media” bedoeld. (NL versie)

Via deze setting is het alleen mogelijk om handmatig te kiezen voor slot1 of slot2.

 

 

profile.country.NL.title
Instaphoto
Expert

Durf ik niet te zeggen hoe men dit in NL heeft vertaald. Gebruik enkel engels op mijn camera's. Zet onderstaande op on en het zou moeten werken. Zelf nog nooit volle kaart gehad. gebruik de 64gb kaarten en als ze voor de helft vol zitten dan ben ik los gegaan, maar dat gebeurd zelden. Ondanks de 85MB bestanden. 

 

“Auto Switch Media” = On 

------------------------------------------------------------
Your camera is just a tool: You are the secret sauce! 😉 Mijn plekje op het Web
profile.country.NL.title
hvlent
Ontdekker

Kun je aangeven in welk menu onderdeel dit zit. Ik heb de taal omgezet naar Engels, maar kan het genoemde menu item niet vinden.

Wellicht heeft het ook met de versie te maken.

Mijn versie van de Sony A9 : camerahuis ILCE-9  Ver. 2.00

profile.country.NL.title
Instaphoto
Expert

Heeft u zelf al eens gezocht op "Auto Switch Media"? Dan zijn er aantal filmpjes en websites te vinden met screenshots. Menu van de A7R III is nagenoeg gelijk of is gelijk aan 😉 (om het makkelijker te maken)

 

https://www.youtube.com/watch?v=GJCWDP0v--U

 

https://www.colbybrownphotography.com/getting-the-most-out-of-your-sony-a7r-iii/

------------------------------------------------------------
Your camera is just a tool: You are the secret sauce! 😉 Mijn plekje op het Web
profile.country.NL.title
hvlent
Ontdekker

Bedankt voor het uitzoeken en de info, maar hier zit de verwarring.

Deze optie zit (nog) niet in de Sony A9

profile.country.NL.title
Instaphoto
Expert

Even een A9 erbij gepakt van kennis. Hij was net als ik in de veronderstelling dat het erin zou zitten. Enige tijd geleden gaf een Sony medewerker aan, dat deze functie erin zou zitten net zoals bij die van de A7R III. 

 

Wel een tekortkoming dat deze niet is overgenomen van de nieuwere modellen. Wellicht bedoelde de medewerker die wij hebben gesproken dat de functie ricting de A9 gaat komen? 

 

------------------------------------------------------------
Your camera is just a tool: You are the secret sauce! 😉 Mijn plekje op het Web