Deel jouw ervaring!
Goeiemorgen,
Ik gebruik sinds kort de A7iii voor video waarbij ik een externe micro aansluit voor betere audio bij de opnames. Ik merk dat telkens ik in opname ga de audio levels te hoog staan en ik last heb van audio peaking. Ik kan tijdens de opname de audio levels aanpassen maar merk dat deze erna weer gewoon op de default setting komen te staan. Ik dien dus telkens bij élke opname dezelfde aanpassing te doen en de levels te verminderen.
Iemand enig idee hoe ik dit permanent kan aanpassen zodat ik dit maar 1 maal moet instellen per gebruik van de camera?
mijn opstelling :
Sony a7iii + Sony 35mm 1.4
Rode videomic Go
Opgelost! Ga naar oplossing.
Ik heb het op mijn camera ingesteld (A7R2), en de instelling die ik kies blijft bewaard! Wat echter mogelijk verwarrend kan werken...als je na het instellen (via up/down) op select <> drukt dan gaat de reset oplichten (oranje) en indien je dan naar exit gaat zal de camera de reset uitvoeren en dus naar vooraf standaard ingestelde waardes van audio rec. level gaan...
Ik gebruik dus Up/Down om het niveau aan te passen en daarna direct naar exit...dus geen select!
Hoop dat dit je helpt, laat even weten of het dan wel lukt.
grt, Sigi
Goedemiddag,
Vervelend dat je de camera steeds opnieuw moet instellen. Ik ga voor je uitzoeken hoe de instellingen permanent veranderd kunnen worden!
Met vriendelijke groet,
Bibi
Dankjewel.
Bijkomende info : heb 2 video-modi ingesteld op het draaiwiel bovenaan waarbij “1” standaard 24fps 4K is en “2” 120fps opneemt. Ook bij het switchen tussen deze 2 verspringt het steeds naar de default (veel te hoge) levels. Ook heeft mijn externe micro géén in te stellen levels.
Misschien ken je onderstaand al, maar dan toch even voor de volledigheid (helaas wel in het engels)
You can adjust the audio recording level while checking the level meter.
Reset:
Resets the audio recording level to the default setting.
Dankjewel.
Helaas ken ik deze stappen maar al te goed, ik dien dit namelijk telkens te doen alvorens ik video met bruikbare audio wens op te nemen.
Is er een manier om dit in te stellen zodat dit NIET telkens reset naar de default ‘audio rec levels’ ?
groet
Ik heb het op mijn camera ingesteld (A7R2), en de instelling die ik kies blijft bewaard! Wat echter mogelijk verwarrend kan werken...als je na het instellen (via up/down) op select <> drukt dan gaat de reset oplichten (oranje) en indien je dan naar exit gaat zal de camera de reset uitvoeren en dus naar vooraf standaard ingestelde waardes van audio rec. level gaan...
Ik gebruik dus Up/Down om het niveau aan te passen en daarna direct naar exit...dus geen select!
Hoop dat dit je helpt, laat even weten of het dan wel lukt.
grt, Sigi