annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Sony A77V - Schermprobleem

Dervmeister
Ontdekker

Sony A77V - Schermprobleem

Beste,

 

Het lcd scherm van mijn sony a77 werkt enkel nog in als ie ingeklapt is. (waarbij het scherm naar mij gericht is, dus ik kan nog er steeds naar kijken). Wanneer ik het scherm dan begin te kantelen richting mezelf valt het scherm op een gegeven ogenblik gewoon uit en brandt het lichtje van het lcd scherm ook niet meer. Is er iemand die mij hierbij kan helpen?

 

Mvg,

 

Alexander

7 ANTWOORDEN 7
profile.country.BE.title
Portmixus
Held

Welkom op het forum!

 

Ik heb een sterk vermoeden dat je draadje/contact beschadigd is door het gebruik van de kantel en draaifunctie van het scherm!

 

Het is niet heel frequent, maar deze vorm van slijtage had ik ergens wel verwacht toen ik mijn camera kocht en ook al een keertje of 2 tegengekomen op het internet.

 

Je kan dus niet veel doen dan het ofwel laten herstellen, ofwel het scherm in de werkende positie houden!

_____________________________________________________
Sony Alpha Training
profile.country.BE.title
Portmixus
Held

Heb het even opgezocht:

 

"Second, and more serious, the rear lcd started showing problems. Sometimes working sometimes showing a blue screen or not working at all. Local official sony repair looked at the camera and they said he flexible cable that connects the lcd to the camera body must be replaced and the price quote is around (pam-param!) $420. Looks a bit too much for me for just replacing a cable :/"

 

Als het daadwerkelijk zoveel kost, zou ik het niet laten repareren maar in de werkende positie houden...

_____________________________________________________
Sony Alpha Training
Dervmeister
Ontdekker

Idd, dat is het zeker niet waard. Dus sowieso een hardware probleem denk je?

profile.country.BE.title
Portmixus
Held

Daar lijkt het sterk op... 

_____________________________________________________
Sony Alpha Training
bekoolmdl
Nieuw

Kent iemand het probleem van vlekken op het LCD scherm? Het lijkt alsof er lucht onder de toplaag zit.

profile.country.NL.title
Louisvanschie
Nieuw

Hallo, ik heb nu hetzelfde probleem. Heel vervelend. Display blijft grijs, kan geen menu meer bekijken en geen foto's meer zien. Probleem deed zich voor na gebruik van een remote voor een aantal foto's, waarbij ik ook de finder/monitorknop een aantal keren gebruikte om het display uit te schakelen om batterij te besparen. Na wegleggen en weer opnieuw aanzetten had ik dit probleem

Is het bij u intussen nog opgelost?

Mvg, L. van Schie

louisvanschie@gmail.com

Dank voor evt. reply

profile.country.NL.title
Amfion
Expert

Hallo @Louisvanschie  en welkom bij de Community,

 

Als ik het goed zie is dit topic van 2016/2017, ik verwacht geen reactie van de originele posters eerlijk gezegd.

Ik denk dat het toeval is dat de camera dit probleem heeft gekregen na het gebruik van de remote. 

 

Werk het kijken door de zoeker wel?

 

Ik gok ook bij jou op een probleem met het kabeltje dat de camera en het schermpje verbindt, misschien kan een lokale reparateur nog iets voor je betekenen. De kosten van opsturen naar het officiële repair center gaat denk ik voor deze camera niet in verhouding zijn tot de waarde die deze nog heeft. 

 

Succes!

Antonette