annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Sony A7 serie invloed 2010-2020

profile.country.NL.title
Sigiphoto
Expert

Sony A7 serie invloed 2010-2020

Allen,

 

dit is een leuk bericht om hier te delen, DP review lezers kozen de intro en verdere ontwikkeling van de Sony A7 series als meest belangrijke ontwikkeling tijdens 2010-2020 decennium.

zie; 

https://www.dpreview.com/articles/0542628303/the-results-are-in-the-most-important-camera-of-the-201...

 

en terecht 😉

 

grt, Sigi

 

mijn foto's op; 500px en
5 ANTWOORDEN 5
profile.country.NL.title
Amfion
Expert

Jaa leuk! 

Ik heb de eerste a7r hier nog in de koffer... komt er alleen niet zo heel veel meer uit 😉

profile.country.NL.title
harmnld
Bijdrager

Ik heb aan 1 camera genoeg 😉

De A7R heb ik dus ingeruild op mijn A7Rii.

Met vriendelijke groeten
Harm van Beek
profile.country.BE.title
Stafmarklin
Ontdekker

Ik heb al verscheidene toestellen gekocht/verkocht zoals Nikon D90, 7100, Oly E-M10 en 5. Voordien ook nog analoog Canon A1 en Nikon F3..... 

Nu heb ik sinds 14dagen nog een nieuwe A7 (de simpele) + kitlens. Niet van de snelste maar voor "kiekjes" voldoet deze zeer goed en heeft "tig" aan mogelijkheden. Voor mijn doel (Urbex, statische projecten) een topmodelletje. 

Ik zit nu enkel, een beetje, gewrongen qua Lenskeuze. De meeste testen gebeuren thans met een A7III maar ik stel mij de vraag welke lens het beste bij mijn A7 past in ruil van de kitlens. Ik wil een zoom 24-... De 24-70 F4 Zeiss doet het niet zo best bij een A7III maar misschien wel bij een A7 (minder MP's).

Iemand een suggestie?

Groeten Staf (Sony instapper)

profile.country.NL.title
Sigiphoto
Expert

@Stafmarklin 

 

Welkom hier en veel plezier met je A7!

Een aardige informatiebron is de lens database hier op de community. Deze info is van enkele jaren geleden en dus niet op basis van de huidig laatste modellen A& serie camera's.

 

Verder heb ik zelf eens een lenzen topic aangemaakt; welke-objectieven-lenzen-gebruik-je-en-waarom 

en in dit hoofdstukje en dit topic is ook heel veel info te vinden.

Een persoonlijke suggestie is bijv. de Tamron 28-75 F2.8

Doe er je voordeel mee!

 

grt, Sigi

 

mijn foto's op; 500px en
profile.country.NL.title
harmnld
Bijdrager

Welkom,

 

zelf heb ik een A7R2 met 42MP, met daarop onder andere de 24-70 f4 van Zeiss. Ik ben daar absoluut niet ontevreden over, maar ik ben geen professional. Ik heb de overstap van de kitlens 28-70 naar deze lens gemaakt.

 

Ik hoop dat je er wat aan hebt. Wat ik zelf altijd een goede vergelijkingssite vind is Dyxum, niet onbekend in de Sony-wereld.

 

Heel veel plezier en succes met je apparatuur en de keuze.

 

Harm

Met vriendelijke groeten
Harm van Beek