annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Sony a33 <> a77; verschil in scherpte?

profile.country.BE.title
Lies_Daniels
Nieuw

Sony a33 <> a77; verschil in scherpte?

Ik heb een moeilijk te verwoorden probleem maar misschien klinkt het iemand toch bekend in de oren. 
Ik heb in het verleden een Sony a33 gehad met een standaard kittens. Heel snel een tamron 18-270 mm gekocht en hele mooie en scherpe foto’s mee kunnen maken. 
5 jaar geleden heb ik een Sony a77 gekocht met behoud van dezelfde lenzen. 
Owv persoonlijke redenen heeft mijn fotografie studie stil gelegen maar ben sinds een jaar terug bezig. 
Meer en meer merk ik dat ik niet het scherpe resultaat verkrijg zoals met de a33. 
Ik heb ondertussen de tamron 24-70 mm 2.8 bij aangeschaft. Vorige week portret mee geoefend en niet het gewenste resultaat ondanks 320 s en f7.1. 
Deze week macro geoefend met een Sigma 105mm 1.8. Hiermee had ik wel scherp resultaat maar was uiteraard met statief gemaakt. 
Ik merk vaak dat het klik geluid bij het maken van de foto ‘traag’ is maar weet niet goed hoe ik dit moet interpreteren aangezien de spiegel niet op en neer klapt? 
Iemand tips? Of de verhelderende factor? 

11 ANTWOORDEN 11
profile.country.NL.title
Sigiphoto
Expert

@Lies_Daniels

 

mogelijke tip;

  • probeer ook met de 24-70 2.8 eens wat foto's met statief te schieten, als die wel scherp zijn zal is het mogelijk tijd zijn om je camera (na aantal jaren geen gebruik) eens te laten servicen bij een dealer? (ook al vanwege die "trage klik")

Hoop dat dit zal helpen en je weer verder kunt met de geweldige fotografie hobby:wink:

 

grt,Sigi

 

 

 

mijn foto's op; 500px en
profile.country.NL.title
Onno_l
Lid

Heb zelf hetzelfde, ik heb de a77ii , waar ik zeer tevreden mee ben - een topcamera- maar soms hele onscherpe/ ruis bevattende foto`s.

 

Altijd afgevraagd waar het aan ligt, zelfs op een statief hier last van.

Heb niet de goedkoopste lenzen, waaronder lichtsterke lenzen ( f/1.8 ) dus begrijo er vaak niets van.

 

Ben benieuwd

 

 

groetjes

profile.country.NL.title
Instaphoto
Expert

Wens je hulp dan zeggen foto's meer dan woorden. Advies is dan ook om voorbeeld foto's te plaatsen met liefst volledige EXIF informatie.  (bijvoorbeeld: diafragma, Sluitertijd, ISO etc... ) 

 

Zonder dit is het lastig advies te geven en is het alleen gokken waar het aan kan liggen... Als ik het zo lees dan zit de uitdaging in je instellingen in niet in de hardware, maar dit is een gok op basis van je informatie 😉

 

Tip: maak je foto's vanaf statief. Gebruik dan een draad ontspanner of zet de timer op 2 of meer seconden. Dit om beweginsonscherpte te voorkomen. (Kan ook via de app op je telefoon) 

------------------------------------------------------------
Your camera is just a tool: You are the secret sauce! 😉 Mijn plekje op het Web
profile.country.NL.title
Onno_l
Lid

...Je hebt helemaal gelijk, zelf gebruik ik het statief vaak. zal kijken of ik een foto heb voor nu, apps via de telefoon gaat helaas niet!

 

Gebruik zelf een triggertrap welke een fantastisch aparaat is .

 

 

gr, Onno

profile.country.NL.title
Instaphoto
Expert

Triggertrap werkt prima. Zij het niet dat het bedrijf al enige tijd failliet is. De source code van de app is vrijgegeven en er is geen zekerheid hoelang de app ondersteund blijft worden. Ontwikkeling/updates worden voor nu nog voortgezet door derden. 

------------------------------------------------------------
Your camera is just a tool: You are the secret sauce! 😉 Mijn plekje op het Web
profile.country.NL.title
Onno_l
Lid

Ai das minder.....

 

 

Hopelijk kan ik mn app ergens veiligstellen dan voor de toekomst 😉 

 

gr

profile.country.NL.title
Instaphoto
Expert

De app veilig stellen zal je niet helpen. Als je een nieuwe OS update krijgt op je device. Kan het voorkomen dat deze niet ondersteund wordt.  Voor nu krijgt de app nog geregeld updates voor Android en iOS vanuit de derde partij. 

 

De app nu Open Source. Zie onderstaande link voor meer uitleg. 

https://medium.com/triggertrap-playbook/triggertrap-for-ios-and-android-is-now-open-source-a194350e9...

 

 

https://medium.com/triggertrap-playbook/triggertrap-going-out-of-business-faq-988112eebfef

Hi,

I’ll try to keep this as brief as possible, not least because this is an e-mail I really never wanted to have to write.

Ever since our failed Kickstarter campaign, Triggertrap has been struggling. We’ve gone through several rounds of lay-offs to keep the company afloat, but ultimately, ended up being unable to save Triggertrap.

Today, we are announcing that the company is going to close down.

If you have any questions about the company closing down, please refer to our FAQ, below.

PRODUCT — We have a little bit of stock left in our warehouse. If you want to buy any of it at less than half price, please head to the Triggertrap shopTODAY. The shop will be closing in the next couple of weeks.

SUPPORT — We will no longer have anyone available to do technical support. This FAQ has links to all of our technical FAQs. If you have additional questions, please refer to our Triggertrap User Group on Reddit. We will try to check in here from time to time to help.

Triggertrap has been a part of what I’ve done for many years now. I’m proud of what we’ve accomplished as a team, and the Flickr group continues to amaze me. You’ve created so many beautiful photos using Triggertrap products. Please keep doing that, even as the company itself fades into the night. Thank you for all your support.

With gratitude,

Haje and everyone who’s ever been a part of Team Triggertrap.

------------------------------------------------------------
Your camera is just a tool: You are the secret sauce! 😉 Mijn plekje op het Web
profile.country.NL.title
Klaas.
Ontdekker

Je moet de OSS uitzetten als je met een statief fotografeer, dat veroorzaakt de onscherpte. 

profile.country.NL.title
Instaphoto
Expert

Klopt het is verstandig OSS als IBIS uit te zetten. Zelf deze al vaak aanlaten staan en geen last gehad van bewogen/onscherpte foto's. Dit met sluitertijden van +/- 30 seconden. 

------------------------------------------------------------
Your camera is just a tool: You are the secret sauce! 😉 Mijn plekje op het Web