annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Sony A III

OPGELOST
profile.country.BE.title
Tourbusje
Ontdekker

Sony A III

Hallo Iedereen,

Sinds een 14-tal dagen een Sony A III aangeschaft.

Heeft iemand ervaring met het volgende fenomeen.

Wanneer de camera een tijdje aanstaat, bv. 30 minuten en langer wordt deze warm aan de onderkant.

De batterij is een originele Sony batterij.

Graag feedback over dit fenomeen.

Voor de rest een prachtige camera met veel mogelijkheden.

 

Groetjes en veel fotogenot

1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING

Geaccepteerde oplossingen
profile.country.NL.title
harmnld
Bijdrager

Hallo,

Hallo Tourbusje,

 

Ik neem aan dat het over de A7iii gaat.

 

Mij lijkt het redelijk normaal: je zet de camera dan op zijn onderkant, terwijl hij aanstaat?

 

De batterij wordt dan ontladen, dat gaat altijd gepaard met een beetje warmteontwikkeling. Ook de sensor wordt altijd wat warm. Die warmte wordt normaliter via de onderkant aan de langsbewegende lucht afgegeven, maar als hij stilstaat op een oppervlak, kan de warmte moeilijker wegstromen. De onderkant wordt daardoor warmer.

 

Het wordt kritisch als er plastic gaat smelten. In de handleiding zag ik iets van een waarschuwing staan over warmtegevoelige huid... Dus, het lijkt me onderkend door Sony, maar geen probleem.

 

Veel plezier, zal ook eens bij de mijne opletten of ik het constateer.

Met vriendelijke groeten
Harm van Beek

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

1 ANTWOORD 1
profile.country.NL.title
harmnld
Bijdrager

Hallo,

Hallo Tourbusje,

 

Ik neem aan dat het over de A7iii gaat.

 

Mij lijkt het redelijk normaal: je zet de camera dan op zijn onderkant, terwijl hij aanstaat?

 

De batterij wordt dan ontladen, dat gaat altijd gepaard met een beetje warmteontwikkeling. Ook de sensor wordt altijd wat warm. Die warmte wordt normaliter via de onderkant aan de langsbewegende lucht afgegeven, maar als hij stilstaat op een oppervlak, kan de warmte moeilijker wegstromen. De onderkant wordt daardoor warmer.

 

Het wordt kritisch als er plastic gaat smelten. In de handleiding zag ik iets van een waarschuwing staan over warmtegevoelige huid... Dus, het lijkt me onderkend door Sony, maar geen probleem.

 

Veel plezier, zal ook eens bij de mijne opletten of ik het constateer.

Met vriendelijke groeten
Harm van Beek