annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Service. Het blijft een moeilijk punt bij Sony. Sluitpost van alles.

profile.country.NL.title
pieterlj
Lid

Service. Het blijft een moeilijk punt bij Sony. Sluitpost van alles.

Twee weken geleden heb ik mijn camera ter reparatie bij een Sony service centrum gebracht, nl. bij Techrepair in Bergen op Zoom.

Van mijn 15 maanden oude a6300 bleek de sluiter kapot te zijn gegaan. Erg snel vind ik maar goed, ***** happens. 

 

Ondertussen staat de status bij Techrepair al 10 dagen op onderdeel besteld. Ik heb geprobeerd contact op te nemen maar de telefoon wordt daar niet opgenomen. Blijkbaar is het niet de bedoeling dat klanten kunnen bellen met het bedrijf dat service verricht voor Sony.

De klant is tenslotte maar een lastig iets. Een klant fatsoenlijk te woord staan, willen we echt niet. Vooral *****ty omdat ik over een week op vakantie ga en er nog geen enkele duidelijkheid is over de reparatie van mijn camera.

 

Ik word hier zo droevig van. Alle geld naar marketing en ontwikkeling maar service is wederom de sluitpost van alles bij Sony. Bakken geld uitgeven om nieuwe klanten te krijgen maar niks om bestaande klanten te houden.

 

Sony: wanneer gaan jullie je klanten eens serieus nemen en regelen jullie je helpdesk en service op een fatsoenlijke manier. Julile service is namelijk geen service maar afschepen van klanten. Ik word er echt droevig van.

Stuur eens een aantal mensen op stage bij Coolbleu. Die weten hoe service wel moet. Daar krijg je namelijk iemand aan de lijn die van de hoed en de rand weet en krijg je daadwerkelijk echt antwoord op zaken.

Jullie moeten dit echt beter gaan doen.

 

 

 

 

Sony a6300,Sony 18-200/f3,5-6,3 Sony 35/1,8,Sony 30/3,5,Sony 50/1,8,Samyang 12/f2,Sigma 19/f2,8. Sony A77/Sony 16-50/f2,8/Tamron 70-300/4,5-5,6 vc usd, Sigma 70/f2,8, LA-AE3
2 ANTWOORDEN 2
profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Dit is meer te verwijten aan tech repair dan Sony zelf...

 

Ik snap je frustratie wel. Als Sony je feedback oppikt hier, kunnen ze in elk geval van hun kant dit naar tech repair melden. 

profile.country.NL.title
pieterlj
Lid

Ondertussen heeft Techrepair gereageerd. Het onderdeel wordt de 20ste verwacht. Gelukkig heb ik nog een oude camera die ik dan maar meeneem op vakantie. Even voor de duidelijkheid. De camera is 3 juli gebracht en het is geen oud model maar gewoon een gangbaar model. 17 dagen om een onderdeel te leveren dat gangbaar zou moeten is echt te idioot voor woorden.

 

Maar al met al is elke ervaring met de service van Sony echt diep bedroevend. Het is echt aan alles te merken dat service aan bestaande klanten totaal geen punt van aandacht is maar een sluitstuk van de begroting en sluitpunt van alles. In het Engels noemen ze dat een afterthought. Oh ja, we moeten nog iets aan service doen. Nou ja, maakt niet uit als het maar niks kost.

 

Een bedrijf dat alle service uitbesteed inclusief de helpdesk en dat ook nog eens slecht doet ook, heeft weinig aandacht voor bestaande klanten.

Ik denk ook niet dat ik een verwijt kan maken naar Techrepair. De onderdelen moeten van Sony komen en die heeft ze blijkbaar niet op voorraad.

 

Het is dat ik niet zo'n zin heb om alles te verkopen, maar zo langzamerhand denk ik dat het toch tijd gaat worden voor de overstap naar een ander merk.

Sony a6300,Sony 18-200/f3,5-6,3 Sony 35/1,8,Sony 30/3,5,Sony 50/1,8,Samyang 12/f2,Sigma 19/f2,8. Sony A77/Sony 16-50/f2,8/Tamron 70-300/4,5-5,6 vc usd, Sigma 70/f2,8, LA-AE3