annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Nissin Air Commander

profile.country.BE.title
Dora58
Ontdekker

Nissin Air Commander

Ik heb probleem met mijn Nissin air commander verbinding met Nissin i60 flitser. de beide componenten herkennen elkaar en maken verbinding, maar als ik foto neem gaat de flitser niet af ,welke instellingen moet ik veranderen op mijn Sony a7 iii, kan iemand mij helpen stap voor stap ??

6 ANTWOORDEN 6
profile.country.NL.title
lescatalpas
Bijdrager

Het werkt zeker met de sony camera's, ik gebruik ook Nissin met commander, zij het de i70 op de a7r3.  De camera moet wel op draadloos flitslicht aan staan.  Je vindt dat in het menu , camerasymbooltje 1, bij mij pagina 11, draadloos flitslicht: aan. 

profile.country.BE.title
Dora58
Ontdekker

Beste

Dank voor je duidelijk antwoord! Er moet spijtig genoeg iets anders fout lopen want in het menu staat het draadloos flitslicht op aan...

Dora

profile.country.NL.title
lescatalpas
Bijdrager


@Dora58  schreef:

Beste

Dank voor je duidelijk antwoord! Er moet spijtig genoeg iets anders fout lopen want in het menu staat het draadloos flitslicht op aan...

Dora


1) Doet de flitser het als je op de test knop drukt?  2) zo ja, doet de flitser het als je hem direct op de camera zet?  3) zo ja, doet de flitser het als je hem test vanaf de commander? (Het witte knopje recht boven de aan/uit knop) 4) zo ja, dan is er iets mis met de combi commander / flitser / camera, zo nee, doe eens nieuwe batterijen in de commander. Uit ervaring weet ik dat je heel goede batterijen in de commander moet doen, met cheapo's van de Hema of de Action of zo werkt hij echt niet goed, al zijn ze nieuw. Laat de batterijen ook niet in de commander zitten, want de volgende keer dat je hem wilt gebruiken zal hij niet goed werken. Het is niet alleen met mijn exemplaar, want dit is mijn 2de en de vorige was precies hetzelfde. De commander eist zeer goede en verse batterijen.

 

profile.country.BE.title
Dora58
Ontdekker

Beste

De flitser doet het als ik op de testknop druk en ook als hem op de camera
zet en test met de commander.
Het probleem is dat er geen communicatie is tussen mijn fototoestel en de
nissin air commander. De instellingen staan op draadloos flitsen in mijn
sonytoestel... Iemand een idee wat er fout loopt ??
De batterijen zijn nieuw en omdat de communicatie tussen commander en flits
wel werkt zonder mijn fototoestel is dat denk ik ook niet het probleem...

Dora
profile.country.NL.title
lescatalpas
Bijdrager


@Dora58  schreef:
Beste

De flitser doet het als ik op de testknop druk en ook als hem op de camera
zet en test met de commander.
Het probleem is dat er geen communicatie is tussen mijn fototoestel en de
nissin air commander. De instellingen staan op draadloos flitsen in mijn
sonytoestel... Iemand een idee wat er fout loopt ??
De batterijen zijn nieuw en omdat de communicatie tussen commander en flits
wel werkt zonder mijn fototoestel is dat denk ik ook niet het probleem...

Dora

Als je flitser het doet direct op de camera, mag je concluderen dat de camera ok is. Ik probeer ook maar te helpen, maar wil toch benadrukken dat de batterijen in de commander erg belangrijk zijn. Ik heb mijn Nissin setje er voor om geruild, omdat ik hetzelfde probleem als u had , wel werken met de test knoppen, maar niet vanaf de camera.  Maar met nieuwe duracell batterijtjes werkte het wel, de spanning is net een paar tiende van een volt hoger.  Moest dat het echt niet zijn, vergelijk dan de contacten van flitser en commander eens nauwkeurig. Er zitten zo'n 9 fragiele draadjes aan de voet, als er eentje verschoven of gebroken is  zal het niet werken. En anders terug naar de winkel! De service van de importeur is trouwens top, mijn flitser is zelfs eens gerapareerd buiten de garantie, gratis! 

profile.country.NL.title
lescatalpas
Bijdrager

Ben toch wel nieuwsgierig of u een oplossing voor uw probleem gevonden hebt.

Groet, Kees