annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Klacht Sony A65

Leonyr
Ontdekker

Klacht Sony A65

Goedenavond,

 

In januari dit jaar heb ik een Sony A65 (Nieuw) gekocht bij een detaillist voor een bedrag van ± € 750,-.

Nu zijn er enkele maanden verstreken en heb ik tot mijn verbazing al een behoorlijk aantal errors gekregen. 

 

In combinatie met een Sony lens (50 mm F/1.8 SAL lens) werkt de autofocus vaak pas enkele minuten na het aanzetten van de camera. Niets lijkt deze tijd te kunnen verkorten; de camera is onbruikbaar in deze periode. (Ja, hij staat echt op AF, niet op MF)

 

De schakeling tussen live view en het oculair gaat allesbehalve soepel. Vaak kan ik gerust een poos wachten voor het beeld terugschakelt naar de live view. Het indrukken van de knop zorgt alleen maar voor meer verwarring in de camera.

 

Het voornaamste probleem; de onder Sony welbekende 'Camera fout'. Je drukt de ontspanknop in en daar verschijnt een scherm met 'Camera fout'. De enige optie is om de camera opnieuw aan en uit te doen, maar in de meeste gevallen verschijnt hetzelde bericht spoedig weer. De camera reageert dan verder nergens meer op.

In eerdere onderwerpen deed een medewerker de klacht af met een verhaal dat de sluiter zogenaamd versleten was en er een nieuwe zou moeten komen.

De vraag rijst dan bij mij; van wat voor kwaliteit is de sluiter als deze het na enkele maanden al begeeft? Alleen bij Sony gebruikers heb ik deze fout gehoord. Niet alleen bij instap- of semi-proffesionele camera's. Nee, ook bij de A77. Deze gebruiker heeft vervolgens tot drie maal toe een nieuwe A77 gekregen, maar tot drie maal toe kwam dezelfde fout naar voren. Een fabrikage fout?

 

Het opsturen van de camera heeft als gevolg dat het apparaat voor enkele weken weg is (3-4) waarin er dus inkomsten mis gelopen worden. En het resultaat? Een nieuw sluitergordijn die al even snel slijt.

 

De A65 is een prima camera, ligt bij mij fijn in de hand en het zal mij zwaar liggen om een dergelijke beslissing te nemen. Maar als ik niet meer kan vertrouwen op het functioneren van een camera van € 750,-, dan schiet bij mij al snel de neiging naar binnen om een kijkje te nemen bij Canon of Nikon.

 

 

___

 

De desbetreffende camera zal ergens in de komende weken opgestuurd worden ter reparatie. Dankzij de welwillendheid van de detaillist kan ik rekenen op een leentoestel, waardoor ik door kan blijven gaan ondanks het slecht functioneren van de A65. Helaas weet ik uit ervaring dat niet iedereen in een dergelijke luxepositie zit, gaarne hoor ik daarom uw antwoord op dit relaas.

 

Met vriendelijke groeten,

12 ANTWOORDEN 12
profile.country.NL.title
Amal_S
Moderator

Bedankt Pieterlj,

We stellen je feedback en je bijdragen zeer op prijs. 

Met vriendelijke groet,

 

Amal_S
profile.country.NL.title
ThomSBNL
Lid

Beste Pieterlj,

 

Bedankt voor je feedback. Wat vervelend dat je niet tevreden bent over de huidige service die Sony aanbiedt, wij nemen dit uiteraard serieus en zullen dit meenemen. Voor alle vragen over jouw Sony producten kan je hier terecht in de Community, hier zijn veel gebruikers met uitgebreide kennis van de producten die je kunnen helpen. Daarnaast lanceert Sony vanaf september een Pro-Service waar je terecht kunt met moeilijkere of gedetaileerdere vragen. 

 

Groet,

Sony

profile.country.NL.title
Tjardi
Fan

verwijderd