annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Hoe krijg ik mijn Canon NX 580 flitser op mijn NEX-6

OPGELOST
profile.country.nl_NL.title
@6148282201022284
Bezoeker

Hoe krijg ik mijn Canon NX 580 flitser op mijn NEX-6

Weet iemand hoe ik op mijn, onlangs gekochte, NEX-6 mijn Canon NX 580 II flitser krijg. Volgens de fabrikant van Pixel hotshoes kan dat met de TF-325. Maar dat geloof ik niet. De flitsschoen van de NEX-6 ziet er heel anders uit dan die van de adapter. De kant waar de Canon flitser op moet klopt wel. Heeft iemand ervaring hiermee.

Message was edited by: @6148282201022284

Tags (1)
1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING

Geaccepteerde oplossingen
profile.country.BE.title
Portmixus
Held

Je hebt het ongeveer bij het rechte eind. De TF-325 is bedoeld voor sony alpha en nex 7 camera, die de Minolta hotshoe hebben. De nieuwe nex 6 en de A99 hebben een "nieuwe" hotshoe (retro hotshoe) die vergelijkbaar is met o.a. canon en nikon.

Je flits zou dus gewoon op de nex 6 moeten passen, maar compatibiliteit en correct flitsen kan je vergeten...De hotshoe is retroe zodat accessoires die bestaan voor Canon en nikon (met de klassieke hotshoe) ook zullen werken zonder adapter op een Sony camera (de modellen vana de nex 6 en A99 dus).

Je kan geen nikon flits op een canon zetten (normaal werkend) en omgekeerd, ook niet met sony...

_____________________________________________________
Sony Alpha Training

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

1 ANTWOORD 1
profile.country.BE.title
Portmixus
Held

Je hebt het ongeveer bij het rechte eind. De TF-325 is bedoeld voor sony alpha en nex 7 camera, die de Minolta hotshoe hebben. De nieuwe nex 6 en de A99 hebben een "nieuwe" hotshoe (retro hotshoe) die vergelijkbaar is met o.a. canon en nikon.

Je flits zou dus gewoon op de nex 6 moeten passen, maar compatibiliteit en correct flitsen kan je vergeten...De hotshoe is retroe zodat accessoires die bestaan voor Canon en nikon (met de klassieke hotshoe) ook zullen werken zonder adapter op een Sony camera (de modellen vana de nex 6 en A99 dus).

Je kan geen nikon flits op een canon zetten (normaal werkend) en omgekeerd, ook niet met sony...

_____________________________________________________
Sony Alpha Training