annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Geen video meer naar iPad

profile.country.NL.title
Marcel.justin
Ontdekker

Geen video meer naar iPad

Hallo , ik heb een nex5 n waarmee ik de gemaakte foto’s en video’s altijd op een iPad zet . 

Maar als ik nu de sd kaart koppel met de iPad dan kunnen wel de foto’s maar niet de video’s meer worden gezien ! 

Het gaat dan om de nieuwste opnames .

ik heb al een nieuwe sd kaart geprobeerd en de kabel getest met een andere camera en een andere iPad geprobeerd maar het probleem zit volgens mij in de camera . 

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen ? 

5 ANTWOORDEN 5
profile.country.NL.title
Instaphoto
Expert

En als je de SD bekijkt op een computer staan ze dan op de SD? En zo ja welke map en sup mappen.... 

------------------------------------------------------------
Your camera is just a tool: You are the secret sauce! 😉 Mijn plekje op het Web
profile.country.NL.title
Marcel.justin
Ontdekker

Ik kan ze inderdaad zien op de pc ! 

Misschien heb je aan deze schermafbeelding genoeg info hoe ik ze kan vinden . C3A42496-3F7D-4698-A1DE-D0679A1D1F90.jpeg

profile.country.NL.title
Sigiphoto
Expert

@Marcel.justin

 

Vervelend lijkt me, vooral als het eerst wel werkte. Is er tussentijds iets verandert qua instellingen op de IPad, of een update uitgevoerd? Je vorige imports direct via Fotos (van Apple) of met tussenkomst van Itunes?

 

Ik ken verhalen van problemen met MP4 op de Ipad;

Volgens de officiële website van Apple, correspondeert de iPad alleen met de volgende video specificaties:

  • Voor MPEG-4 video, moet het voldoen aan: 640 by 480 pixels, tot 2.5 Mbps, 30 beelden per seconde, Eenvoudig Profiel met AAC-LC audio tot 160 Kbps per kanaal, 48kHz, stereo audio in .m4v, .mp4.
  • Voor H.264 video, moet het zijn: tot 720p, 30 beelden per seconde, Hoog Profiel niveau 4.1 met AAC-LC audio tot 160 Kbps, 48 kHz, stereo audio in .mp4, .mov en .m4v bestandsformaten.

Ter aanvulling (maar ik denk dat je die al kent) de volgende link;

https://support.apple.com/nl-nl/HT202037

 

De nex5 heeft geen updates gehad? Instellingen gewijzigd?

 

Hoor het graag van je,

grt Sigi

 

 

mijn foto's op; 500px en
profile.country.NL.title
Marcel.justin
Ontdekker

Hallo 

 aan de iPad ligt het volgens mij niet want als ik met een ander fototoestel films maak dan wordt dat wel herkend . 

De NEX 5 is niet ge-update en er is niks aan de instellingen veranderd .

 Maar ik kan de video’s wel op de de NEX 5 zelf afspelen dus zijn ze wel opgeslagen 

profile.country.NL.title
Sigiphoto
Expert

@Marcel.justin

 

Oke. Dan even een mogelijk wat omslachtige manier om te kijken of je het filmpje sowieso op je IPAD kan krijgen...

 

Ik zag op je schermafbeelding dat je sd card wel door PC herkend wordt? Ik ga er even vanuit dat je daar ook mail op hebt. Heb je ook een mail account ingesteld op de IPAD? Zo ja, probeer 1 filmpje via de mail naar jezelf te versturen en ontvang/open die op de IPAD. Als je de bijlage (het filmpje) dan wel kunt openen, cq afspelen dan zal de storing zich ergens in de connectie tussen camera en IPAD bevinden.

Kan dan zijn;

  • usb aansluiting op de camera
  • Lighting aansluiting op de IPAD (er wil zich daar nogal eens stof in verzamelen! Met tandenstoker en/of luchtbalgje schoonmaken.

Nog even checkvraagje, importeerde en bekeek je de films (toen het nog werkte) via Fotos app of Itunes van Apple?

Op die software zijn laatste 2 maanden wel updates op geweest, evenals iOS van de IPAD.

 

Hoor graag of het gelukt is,

grt Sigi

 

mijn foto's op; 500px en