annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Beetje mijn eigen geschiedenis...

profile.country.NL.title
harmnld
Bijdrager

Beetje mijn eigen geschiedenis...

Goedenavond,

Nadat ik vorig voorjaar de camera van mijn professioneel fotograferende broer kon overnemen, een mooie Sony A7Ri, ben ik meer en meer verwend geraakt.

Maar, zoals met alles, wil je dan alles (voor zover de financiën reiken) en gaat het na anderhalf jaar en zo'n 10.000 foto's verder, jeuken.

Ooit begon ik met wat Minolta's (ik herinner me een 505si, kan dat?) en uiteindelijk een Minolta Dynax 5D: een heuse digitale camera met 6MPixel! Dan ga je langzamerhand steeds verder, je volgt eens wat workshops, koopt een A350 met wel, WOW!, 14MPixel. Je volgt via de Open Universiteit eens wat cursusjes, leest veel, kijkt foto's op Flickr, bespreekt met je professionele en daartoe opgeleide broer je foto's, krijgt tips en trucs en je ontdekt de A77. Wow, weer 10MPixel verder, 24 nu. Heerlijke camera, echt van genoten.

Dan komt de A7R (zonder low pass filter, dus helderder beeld?) en ook dat is fijn, hoewel hij in mijn wat grote handen wat iel in de hand ligt. Een battery grip lost dat op. 36MP en ook dat is gaaf.

Wel een kleine ramp tussendoor: een gecrashte harde schijf waarop zo'n 18 jaar eigen fotohistorie stond. Slechts een paar delen konden vanuit andere bronnen gered worden: ruim 75.000 foto's verloren. Ja, daar leer je van. 😭

 

En nu, via Marktplaats een A7RM2 gevonden. 17000kliks, ongebruikte nekband, 4 batterijen erbij, lader, onbeschadigde body, slechts een klein hoekje van het onopgeloste fenomeen van loslatende coating, maar: een mooi beest. 42MPixel, net wat grotere body, yes!

Nadeel: harde schijf ruimte gaat nu weer harder. Zelfs als je compressed RAW gebruikt (42MB per plaatje, uncompressed rond de 81MB).

Qua lenzen (sorry, objectieven) ga ik van 14mm tot 500, variërend van mooi G-Master glas (SEL90M28) en de minder geslaagde SAL90300G SSM (zie aparte draadje) tot Oud spul van Minolta (beercan 50mm f1.7) en zelfs Konica Minolta (17-35 D), maar ook een spiegeltelelens.

Wat ik zoal schiet? Macro, landschap, oude auto's, steden en architectuur, probeer nog steeds de Melkweg te vangen, en gewone vakantiekiekjes.

Op Flickr kun je wel wat plaatjes van me ontdekken. Ik heet daar "harm vb".

 

Tot zover, ik ga de komende tijd maar eens op ontdekking met mijn A7RM2. Ik woon in de regio Gorinchem en het lijkt me eens leuk om met een gelijkgestemde op fotodagtrip te gaan....

 

Kortom, laat je horen, reageer, post en laten we vooral van elkaar leren.

Met vriendelijke groeten
Harm van Beek
6 ANTWOORDEN 6
profile.country.NL.title
Sigiphoto
Expert

Mooie introductie Harm 👍

 

! en een prima uitnodiging aan andere fotografie liefhebbers op de community !

Veel plezier met je A7Rii !

 

@Bibi_Sony 

Kunnen we vanuit Sony niet eens iets regelen op basis van de tip van Harm om eens samen te komen om te fotograferen, misschien onder leiding van een Sony Ambassador?

 

grt, Sigi

Morninghasbroken(1).jpeg

 

mijn foto's op; 500px en
profile.country.NL.title
harmnld
Bijdrager

Hallo SigiPhoto,

 

dat zou leuk zijn!... wil wel eens wat meer G-glas proberen. Zo droom ik nog van de 16-35 G en nog wat ander glas.... enne, langer proberen wil ik ook wel, hoor 😉

We horen graag.

 

20190920-13725-A7R2 Adobe ontwikkeld crop.jpg

 

 

Met vriendelijke groeten
Harm van Beek
profile.country.NL.title
Amfion
Expert

Hi @harmnld 

Leuk je geschiedenis te lezen! We zitten vlak bij elkaar, ik zit net aan de andere kant van het water 😉.

Sowieso is er de jaarlijkse Sony Alpha Experience waar je allerlei leuks kan uitproberen. Er zijn elk weekend door het hele land demo's bij fotowinkels waar de ambassadeurs (waaronder ondergetekende) met een goed gevulde koffer aanwezig zijn.

Groet!

profile.country.NL.title
harmnld
Bijdrager

Kijk,

dan maar eens gewoon in de gaten houden Amfion. Bedankt.

Met vriendelijke groeten
Harm van Beek
profile.country.NL.title
harmnld
Bijdrager

Inmiddels aangevuld met de SEL1635Z.... Maar ook enkele oudere A-mount-lenzen aan het verkopen..

Met vriendelijke groeten
Harm van Beek
profile.country.NL.title
harmnld
Bijdrager

20200613-17846-A7Rii Adobe-1.jpgEn weer wat updates: na de SEL2470Z een tijdje geprobeerd te hebben, kon ik voor relatief weinig een Tamron 28-75 RXD Diii op de kop tikken op MP. Mmmm, nu aan het zoeken welke van de twee het beste bevalt.

 

Daarvoor al de SEL70300G gevonden, via MP bij een fotowinkel. echt als nieuw, maar wel een paar honderd Euri onder de nieuwprijs. Altijd goed. Dat is een mooie lens, veel meer lens dan ik aan de SAL70300G heb gehad.

 

En zo gaan we voort.

 

 

Met vriendelijke groeten
Harm van Beek