annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Alpha 200

profile.country.BE.title
LucHerne
Ontdekker

Alpha 200

Het beeld in de viewer en de foto zijn verschillend. De bovenste horizontale lijn ligt in de viewer veel lager dan op de foto. Hoe kan ik dat aanpassen?

7 ANTWOORDEN 7
profile.country.NL.title
Instaphoto
Expert

Uit je omschrijving is lastig op te maken wat je precies bedoeld. 

 

Heb je al eens een fabrieks reset uitgevoerd. Helpt dit? 

------------------------------------------------------------
Your camera is just a tool: You are the secret sauce! 😉 Mijn plekje op het Web
profile.country.BE.title
LucHerne
Ontdekker

Het is heel eenvoudig. In de viewer is bv een hoofd tot tegen de bovenste rand, op de foto staat dat hoofd plots veel lager. Het hele beeld blijkt dus naar beneden geschoven.

profile.country.NL.title
Amfion
Expert

Hi @LucHerne 

 

De Alpha 200 heeft een optische zoeker, het beeld daarvan komt niet helemaal overeen met dat van de sensor. In dit geval zie je denk ik ongeveer 85% van je sensorbeeld ook in je zoeker.  Als ik me goed herinner was dat bij de A900 uitzonderlijk hoog, namelijk iets van 98%. Maar het klopt dus dat het niet gelijk is.

profile.country.BE.title
LucHerne
Ontdekker

Het beeld komt dus niet overeen. Maar het lijkt of alles verschoven is. bv wat in de zoeker normaal is, hoofd net onder bovenste rand,  komt in de foto neer op  teveel ruimte boven en teweinig ruimte beneden.?

profile.country.NL.title
Amfion
Expert

Hi @LucHerne 
Dat is op afstand lastig in te schatten, maar dat er verschil in zit klopt dus. Als je het als storend ervaart zou ik er eens naar laten kijken in een fotozaak, er zou natuurlijk ook iets mis kunnen zijn.

profile.country.BE.title
LucHerne
Ontdekker

Er zou natuurlijk ook iets mis kunnen zijn. Inderdaad er is iets mis maar wat? Het gaat niet over een gelijke verschuiving van een paar procent maar een grote verschuiving van het volledige beeld in één richting.

profile.country.NL.title
Amfion
Expert

Het zou kunnen dat de stabilisatie kapot is, maar dat is een gokje zo op afstand.